Priprema i tijek neokatekumenske euharistije
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!” “Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Postoji 31 razlika između mise u NP crkvi i sv. Mise u RKC. (U dva navrata sam već pisao o tim razlikama, evo i treće dopune.)
1 – Priprema prije mise. (Sastoji se od odabira onih koji će pripremiti misu, odabira onih koji će davati uvode u čitanja i čitati čitanja, kupovine cvijeća i vina, kupovine i krađe zelenila, pravljenja kruha, odabira pjesama za vrijeme mise. To sve čine laici, sljedbenici NP crkve. Kao zanimljivost navodim da cvijeće koje će se koristiti ne smije biti iz nečijeg vrta, jer to nije dostojanstveno. Ako bi tko htio donijeti ruže iz svog vrta, to nije dostojanstveno, nego te iste ruže mora kupiti u cvjećarni ili tržnici. No, što se tiče zelenila, stvar je drukčija. Za neokatekumenske “kreacije” je potrebno dosta zelenila, koje se u većini slučajeva nabavlja “čerupanjem” gradskih / mjesnih parkova i nasada. U statutu NP-a piše da se priprema vrši pod vodstvom svećenika, ali to rade laici bez prisustva svećenika.)
2 – Svaka zajednica NP crkve mora imati svoju odvojenu misu. (Radi malog broja dostupnih svećenika, sve zajednice NP crkve u nekoj župi imaju zajedno misu. Ili ih podjele na one koje su duže u NP-u i na one koji su kraće u NP-u, pa svaka “grupacija” ima svoju misu. Osim što su sljedbenici NP crkve odijeljeni od župe i od RKC, podijeljeni su i unutar sebe. Činjenica da svaka zajednica mora imati svoju misu, jedan je od dokaza. A, kad to ne mogu učiniti, tada ih podijele na “naprednije koji su duže u NP crkvi” i na “manje duhovne koji su kraće u NP crkvi”. Sljedbenici NP crkve misle da su “bolji, veći i obraćeniji” vjernici od svih koji nisu sljedbenici NP crkve. Ali, ta podjela vrijedi i unutar NP crkve, tako da su “bolji, veći i obraćeniji” oni koji su duže u NP crkvi od onih koji su kraće u NP crkvi, oni koji imaju više djece od onih koji imaju manje djece, oni koji su katehisti od onih koji nisu, oni koji slušaju katehiste od onih koji manje slušaju katehiste, oni koji više “čine put” od onih koji manje “čine put”, oni koji su u braku od onih koji nisu, oni kojima je bračni drug u NP crkvi od onih kojima nije, ona djeca čiji su roditelji u NP-u od one djece čiji roditelji nisu u NP-u, oni koji su “odgovorni i suodgovorni” zajednica od onih koji nisu, oni koji su “u poslanju” od onih koji nisu… Zanimljiva je i činjenica, da svi oni koji su ulaskom i boravkom u NP crkvi postali “bolji, veći i obraćeniji” vjernici, napuštanjem / odlaskom iz NP crkve, bilo to nakon 5/10/15/20 ili više godina, gube status “boljih, većih i obraćenijih vjernika” i postaju “obični svjetovni neobraćeni pogani”. I još dobiju etiketu da su “otpadnici od vjere”.
3 – Uređenje crkve po Kikovim (neokatekumenskim) pravilima. (To uključuje neokatekumenski oltar, NP ambon, NP pokrov preko ambona, NP (Kikovu) sliku na ambonu, NP vaze, NP tepih, NP križ, najmanje jednu od Kikovih slika na zidu crkve / prostora, NP pokrov preko oltara, ukrašavanje NP oltara cvijećem, NP raspored klupa, NP kalež i plitica… Znači, kad sljedbenici NP žele održati misu u nekoj crkvi RKC, “izmijene” je po Kikovim uputama, “izbace” određene postojeće stvari (znakove) od RKC i “ubace” svoje stvari (znakove) NP crkve. To ponašanje još i više dolazi do izražaja u prilikama tipa uskrsnog bdijenja. Mnogo puta su sljedbenici NP-a imali uskrsno bdijenje u crkvi u kojoj inače ne borave. Sljedbenici NP-a bi uvijek dovezli dva velika, dupkom puna kombija svojih stvari (znakova), pobacali iz te crkve RKC ono što se koristi u toj crkvi i zamijenili svojim dovezenim stvarima (znakovima). Uređenje crkve / prostora po Kikovim (neokatekumenskim) nacrtima, ne odnosi se samo na misu nego i na ostale obrede u NP-u.
4 – Najavljivanje gostiju prije mise. (Gost je netko tko nije sljedbenik NP crkve a doveo ga je neokatekumen. Tada prije početka mise “odgovorni” izađe na ambon i kaže: “Predstavio bi vam tu i tu osobu koju je doveo taj i taj”. I svi moraju zapljeskati.)
5 – Buka (međusobno pričanje i dovikivanje) i nered (jedan dio nazočnih ne sjedi nego se “vrti” uokolo) sve do početka mise. (Unutra, u crkvi ili prostoru u kojem će se održati misa.)
6 – Redovito kašnjenje početka mise. (Rijetko se događa da misa počne na vrijeme.)
7 – Zaključavanje crkve ili prostora za vrijeme mise. (Lažu kad kažu da ne zaključavaju crkvu ili prostor za vrijeme mise.)
8 – “Popunjavanje” prvih redova / klupa / stolica. (Prije početka mise, a i ostalih NP obreda, svi moraju tako sjesti da počevši od prve prema zadnjim klupama ne smije biti praznih mjesta. Ako na primjer, prije početka ima jedno slobodno mjesto u prvoj klupi, tri slobodna mjesta u drugoj klupi i tako dalje, onda naređuju ljudima iz zadnjih klupa da popune ta mjesta. Ako to nije učinjeno, onda će neokatekumenski svećenik ili svećenik RKC koji se preobratio na neokatekumenizam na početku mise reći da se popune ta prazna mjesta. Pravilo je da “prvi” redovi moraju biti popunjeni, a kako se ide prema zadnjim redovima, može biti i pokoje prazno mjesto. To se radi zato jer je Kiko donio ta pravila, a sljedbenicima NP crkve se to prikazuje kao “stvaranje zajedništva”, odnosno postoji fraza “Sjednimo svi jedni do drugih kako bi bili u zajedništvu.” Zanimljivost: kad sljedbenici NP crkve imaju službu riječi i dođe ih na primjer 10, a u prostoriji ima 25 stolica, onda 10 stolica postave “u obliku slova U”, a ostalih 15 stolica premjeste i slože ih u ugao prostorije kako bi izgledalo da su sve stolice popunjene.)
9 – (Nedjeljna) misa se održava subotom navečer. (Kad ih netko pita, zašto subotom navečer imate misu, a ne nedjeljom, isti može dobiti odgovor / frazu: “Mnoge je mlade ta misa spasila da se tu večer ne drogiraju i / ili ne opijaju.” No, radi se o ispiranju mozga, jer, ti isti mladi se mogu drogirati i / ili opijati nekim drugim danima, kad već subotom navečer ne mogu. I, da je to ispiranje mozga i istina, kakve to onda ima veze s starijima? Zašto stariji ne idu nedjeljom na sv. Misu, nego idu subotom? Postoje mnogi, statistički gledano većina, koja godinama nije išla nedjeljom na sv. Misu u župu. Isti krše i odredbu kojom je sljedbenicima NP crkve naređeno da bar jednom mjesečno moraju ići na nedjeljnu sv. Misu u župu. Ali, većinu sljedbenika NP crkve nije briga niti za odredbe / statut jer imaju svoj pismeni i usmeni neokatekumenski nauk, niti za Papu (nemaju ga), niti za RKC (imaju svoju NP crkvu), niti za župu u kojoj borave (jer imaju svoju zajednicu službenog naziva: X (npr. treća) zajednica te i te župe), niti za Sveto Pismo (jer su im Kikove kateheze i Kikove pjesme iznad Biblije), niti za Katekizam Katoličke Crkve (“imaju” ono što im katehisti govore), niti za župnika (važno im je i slušaju samo ono što im govore u NP-u. A ako je župnik sljedbenik NP crkve, važnije je što govore katehisti a ne on). Nije ih briga niti za ostale župljane. Ti župljani, zato jer nisu sljedbenici NP crkve, po usmenom nauku NP crkve su pogani, tradicionalni vjernici, katolici nedjelje, neobraćeni, svjetovni… A “briga” sljedbenika NP crkve se sastoji u tome da ih sve dovedu u NP crkvu. Na kraju, nije ih briga niti za Boga (jer im je bog NP / neokatekumenska zajednica / etape puta), niti ih je briga da nasljeduju Krista (nego nasljeduju Kika). Napomena: osim što nazivaju sve one koji nisu sljedbenici NP crkve tim nazivima, optužuju iste da napuštaju RKC. No, da vidimo brojke o napuštanju RKC i NP crkve. NP crkvu napusti preko 90 posto njenih sljedbenika, a da je taj postotak isti i kod RKC, onda bi trenutno od milijardu vjernika RKC ostalo sto milijuna. A jedan veliki postotak onih koji su se pridružili NP crkvi, to je učinio tako što je napustio / prešao iz RKC u NP crkvu. I svi koji napuštaju NP crkvu, više ili manje, iznose stravična iskustva o NP crkvi, ista ili slična po cijelom svijetu. I u većini slučajeva se svi vrate nazad u RKC, a sve je više i onih koji nakon povratka ne žele ići u župu gdje borave neokatekumeni, nego u neku drugu župu gdje nema neokatekumena. A takvih je sve više i među onima koji nikad nisu bili sljedbenici NP crkve. Oni koji se nakon izlaska iz NP crkve ne vrate u RKC to učine zato jer su poistovjetili NP crkvu i RKC. Velika većina onih koji još jesu u NP crkvi, trenutno bi napustila NP crkvu, ali nisu u slobodi da to učine: zarobljeni su s jedne strane strahovima ako to učine a s druge strane zavedeni raznim obećanjima ako to ne učine. Evo nekih fraza / nauka iz NP crkve: “Živ ili mrtav ali moraš dolaziti u zajednicu (NP)”, “Ako napustiš NP, napustio si boga”, “Đavao te želi prevariti da ne dolaziš u NP i ne slušaš katehiste”, “Samo u NP-u će ti bog sve dati i ostvariti plan što ga ima s tobom, nigdje drugdje”, “Bog te pozvao u NP i ne želi da ideš nigdje drugdje.”, “Ne smiješ ništa govoriti protiv NP-a jer huliš na duha svetog.” Glavni motiv neokatekumenske “zabrinutosti” oko napuštanja RKC je taj što žele sebe proglasiti onima koji će “spasiti” RKC. Samo naprijed Vatikan, povjerujte im u tu demonsku laž i “transformirajte” RKC u NP crkvu, pa će od milijardu vjernika RKC ostati ih manje od sto milijuna, s daljnjom velikom tendencijom odlazaka. A 900 milijuna ne bi imalo drugog izbora nego da odu u Pravoslavnu Crkvu, koja je najbliža (bivšoj) RKC.
10 – Uvod u misu. (Taj “uvod” prije početka mise izriču laici. Najčešće se sastoji od slijedećih fraza: “Evooo, braćo, tu ste zato jer vas je bog tu pozvao”, “Mnogi nisu ovdije s nama, nego se sad drogiraju, opijaju, bludniče…”, “Otvorite vaša srca”)
11 – Uvodi prije sva tri čitanja Riječi Božje. (Te “uvode” također izriču laici. Ti “uvodi” trebali bi “uvesti” prisutne u čitanja Riječi Božje. Možemo ih podijeliti u tri vrste. Za primjer neka posluži Mt 28,16-20. U prvoj skupini uvoda prepričava se, s više ili manje riječi, ono što slijedi u Riječi Božjoj. Primjer: “Evooo, braćo, etoo, u Evanđelju ćemo čuti kako su učenici išli tamo gdje im je Isus naredio, kako su Mu se poklonili, kako im je Isus, eto, pristupio, kako im je On, evo, govorio, kako im je, eto, rekao da Mu je, evo, dana sva vlast…” U drugoj skupini uvoda, teži se tumačenju Riječi Božje koja slijedi. Primjer: “Eto, čuti ćemo, evo, kako su se učenici poklonili Isusu. A klanjamo li se mi, eto, Isusu ili se klanjamo, evo, svojim idolima? I čuti ćemo kako je Isus rekao da će, evo, ostati, eto, s nama do kraja svijeta, a to znači da nas Isus poziva da ne mislimo kako nas je On, eto, napustio, nego, evo, kako je uvijek s nama.” Treća skupina uvoda, sastoji se od uvijek istih rečenica, koje glase, otprilike: “Otvorite svoja srca.”, “Poslušajte Riječ Božju.”, “Pozivam vam da obratite pozornost na slijedeće čitanje, možda će vam spasiti život.” Napomena: po usmeno prenesenom neokatekumenskom vjerovanju, Riječ Božja pročitana na neokatekumenskoj misi, može nekome spasiti život. Ali, ta ista Riječ, koja će sutra, u nedjelju, biti proglašena na sv. Misi u RKC, ta Riječ ne spašava život, ta Riječ ne obraća ljude, ta Riječ ne čini ljude sretnim… U praksi, uvodi se često sastoje od miksa, prije navedena, tri oblika uvoda.
12 – Davanje odjeka. (Odjek je osvrt na čitanja iz Biblije. Izriču ih na glas prisutni laici nakon što je proglašeno Evanđelje a prije homilije. Iako je sljedbenicima NP crkve rečeno da se odjek daje na Riječ Božju, mnogi daju odjek na uvode, neki i odjek na odjek, neki na pjesme, a neki i na nešto treće. U odjeku bi po pravilu trebalo reći što tebi pročitana Riječ Božja kaže za tvoj život. Najčešći odjeci u NP crkvi se s jedne strane sastoje u “blaćenju” samog sebe raznim frazama / riječima (neprihvatljivo je iznositi dobre / lijepe činjenice o sebi). Drugim riječima, iznosiš / ispovijedaš neke grijehe / nesavršenosti / mane / slabosti o sebi. S druge strane, odjeci se sastoje u hvaljenju / veličanju neokatekumenskog puta riječima / frazama tipa: “Da ja nisam na neokatekumenskom putu ja bih nekog ubio/ubila, drogirao/la bi se, rastavio/la bi se…” Drugim riječima, “ispovijedaš” grijehe koje nisi počinio. Još četiri napomene. Mnogi odjeci počinju riječju: “Mene dira…” Nakon nekog vremena provedenog u NP crkvi, čim netko “zine”, već znaš što će taj u odjeku reći. Dopuštena su maksimalno 3 do 4 a i 5 odjeka. Mnogima je odjek, odnosno, slušanje tuđih odjeka, veliki motiv za dolazak i “najzanimljiviji” dio mise, jer se većina odjeka sastoji u iznošenju “crne kronike” o sebi, a poznata je ljudska sklonost čitanju crne kronike u novinama.
13 – Davanje mira u različitom trenutku nego u RKC.
14 – Poljubac prilikom davanja mira. (Jedan dio, a radi se o neoženjenim/neudanim osobama, koristi priliku da se poljubi s osobom koja im se sviđa a koja ih “ignorira”, tako što sjednu blizu te osobe. Bolje išta nego ništa, a možda i privuku pažnju te osobe. Sljedbenike NP crkve usmjeravaju da traže buduće bračne drugove u NP crkvi. Kao buduće bračne drugove isključuju sve koji nisu u NP crkvi, bez obzira jesu li isti katolici, ateisti, pripadnici drugih vjera. Zabranjuju im da im budući partner bude netko tko nije sljedbenik NP crkve. Straše ih da je će biti loše za njih ako im partner ne bude u NP crkvi i obećavaju im u ime boga razne milosti u braku ako im je partner u NP crkvi. Ako netko nađe neku osobu koja nije u NP-u, mora tu osobu dovesti u NP. Ako ju ne dovede, mora ju napustiti. Ako se ipak vjenča s tom osobom, mora biti svjestan/na da je učinio/la nešto što bog od njega/nje nije tražio i da će u tom braku proći loše/lošije nego da mu/joj je bračni partner iz NP crkve. Kako rekoh, nameću im da traže partnere u NP crkvi i obećavaju im u ime boga da će im bog poslati, kad tad, tog partnera. Stoga, sjesti blizu neke osobe koja ti se sviđa, a ista te “ignorira”, nije samo prilika da se poljubiš s tom osobom, nego se može dogoditi i da ta osoba koja te do tada “ignorirala” pomisli kako si ti ta osoba koju joj je bog upravo poslao za budućeg bračnog druga. Napomena: što vrijedi za brak u NP crkvi, to isto vrijedi i za one koji imaju poziv za svećenika i za one koje želi ići u neko “poslanje”. Oni koji žele ići u sjemenište, moraju ići u neokatekumensko sjemenište a neprihvatljivo je da idu u dijacezansko ili redovničko sjemenište. Oni koji žele ići u “poslanje”, moraju ići negdje gdje je otvoren NP ili gdje se planira otvoriti NP s ciljem pomaganja u stvaranju / širenju / održavanju NP crkve. Svaka druga mogućnost je isključena / neprihvatljiva. Ima pojedinaca koji su se uspjeli otrgnuti iz ralja tog neokatekumenskog nauka i učiniti suprotno tom nauku.)
15 – Uvijek iste vjerničke (sveopće) molitve uz obaveznu molitvu za neokatekumenski put i njegove osnivače.
16 – Izricanje naglas osobnih molitava i/ili zahvala vjernika. (Najčešće nakane tih molitava su za nečije obraćenje, da isti uđu u NP, a oni koji su izašli da se vrate: “Molim te bože za obraćenje tog i tog i da ga pozoveš u NP da bi se obratio.”)
17 – Držanje ruku u zraku za vrijeme molitava.
18 – Čitanje Apostolskog a ne Nicejsko-carigradskog Vjerovanja. (Do prije par godina, na neokatekumenskim misama se nije čitalo Vjerovanje. Čitanje Vjerovanja im je “nametnuto” od strane Vatikana. 35 godina toga nije bilo na neokatekumenskim misama. A sad imaju kraće Vjerovanje, valjda da ih se ne bi umaralo s Nicejsko-carigradskim Vjerovanjem, kad i to i tako za njih nije bitno jer imaju svoj pismeni i usmeni nauk / vjeru / vjerovanje koje se od slučaja do slučaja, više ili manje, razlikuje od onog u RKC.
19 – “Instaliranje” svog oltara. (Sljedbenici NP crkve se u većini slučajeva ne koriste postojećim i posvećenim oltarom, nego “montiraju / sklepaju” svoj oltar.)
20 – Stajanje za vrijeme “pretvorbe”. (Ne kleči se.)
21 – Obavezan naklon prije primanja pričesti.
22 – Obavezna pričest pod vinom. (Crnim, bijelo vino zabranjeno.)
23 – Obavezna pričest pod pečenim kruhom. (Napomena: neki koji su taj kruh prvi put vidjeli, nazvali su taj kruh lepinjom. Tako i izgleda, okrugao, plosnat, s urezanim simbolima po Kikovim naređenjima, zbilja liči na lepinju i / ili somun.)
24 – Bacanje / otresanje posvećenih čestica po podu odnosno po robi. (Prilikom primanja Krista u obliku kruha na dlan ruke, posvećene čestice kruha se raspadnu na više manjih čestica. Da bi se do kraja pričestilo, mora se 6-7 puta polizanim prstom prijeći preko dlana i to prinijeti u usta. Većina to ne čini, nego nakon prinošenja većih čestica, jednostavno napravi s rukama pljes-pljes i / ili još obrišu ruke o hlače / suknju, tako da Krist završava po podu ili po robi sljedbenika NP crkve.)
25 – Pričešćivanje svih iz istog kaleža na način da se pije iz kaleža. (Mnogi pri tom strahuju da se na njih ne prenesu bolesti i infekcije, virusi i bakterije, od drugih.)
26 – Kikove (neokatekumenske) pjesme – sve ostale isključene / zabranjene. (Sve te pjesme je napisao i uglazbio Kiko. Svake godine Kiko napiše poneku novu pjesmu, koju onda svi “kantori” moraju naučiti i učiti druge tim pjesmama. Sve pjesme imaju “latino” ritam. Dio pjesama je zabranjen za korištenje mlađim zajednicima, odnosno, neokatekumenska pjesmarica je podijeljena na “etape puta”. Pa kad prijeđeš u “višu etapu puta”, tad možeš koristiti i te pjesme koje su predviđene za tu “višu etapu puta”. Sljedbenici NP-a kažu da su sve te pjesme uglazbljeni dijelovi Biblije. Znači, to bi bilo isto kao kad bi RKC donijela odluku da Biblija nije javno dostupna svima, nego, kako pripadnici RKC “napreduju u vjeri”, tako se mogu koristiti i “naprednijim” dijelovima Biblije. I također, sljedivši Kikovu logiku, ta Biblija bi bila dostupna samo vjernicima RKC, odnosno, bila bi tajna za sve ostale. No, ne događa se to samo u vezi Kikovih pjesama, nego i u vezi Kikovih kateheza, koje su tajna/nedostupne dok ne dođeš na tu “etapu puta”. A, niti tada ih ne dobiješ napismeno, nego ih katehisti uče napamet i usmeno ih prepričavaju. Ista je stvar i s Kikovom pjesmaricom. Ona je dostupna samo “kantorima” ali ne i sljedbenicima NP crkve koji nisu “kantori”. Kad bi RKC slijedila Kikovu logiku, onda niti Biblija, niti Katekizam Katoličke Crkve, niti ostalo, ne bi bilo dostupno svima u pisanom obliku, nego bi “odabrani pojedinci” posjedovali nabrojano u pisanom obliku, morali bi to učiti napamet i usmeno prenositi drugima. Osim što su sljedbenici NP crkve odijeljeni od župe i RKC, podijeljeni su i unutar sebe. Ta pjesmarica, te Kikove pjesme, Kikove kateheze, jedni su od dokaza.)
27 – Pljeskanje rukama dok se pjeva.
28 – Ne skuplja se milostinja. (Znači, pogani / neobraćeni / tradicionalni vjernici / katolici nedjelje / prevareni od đavla / zarobljeni “od svijeta” i tko zna kojim još frazama neokatekumeni nazivaju stotine milijuna vjernika RKC koji idu nedjeljom na sv. Misu i nisu sljedbenici NP crkve, ti isti daju nedjeljom na sv. Misi milostinju iz koje se uzdržava župa. A neokatekumeni su izuzeti od toga, i ne samo to, nego ti “neobraćeni pogani zarobljeni svijetom” uzdržavaju boravak neokatekumena u svojim župama. Dakako, u NP crkvi se stalno skuplja novac od svojih sljedbenika, ali taj novac ide samo za njihove potrebe, za potrebe NP crkve, za uzdržavanje i širenje NP crkve. Taj novac prikupljaju od svojih sljedbenika raznim tehnikama proklinjanja, optuživanja, demoniziranja i prisile. Evo nekih fraza: “Bog vam je novac”, “Vadite zmiju iz džepa”, “Novac je smeće”…)
29 – Pri kraju mise svećenik pita ima li tko kakve obavijesti u vezi zajednice, pa ako tko ima taj i kaže. (Znači, misa ne završava župnim obavijestima. Jer, sljedbenike NP crkve ne zanima RKC, odnosno župa i župljani u kojoj jesu, nego su okrenuti prema sebi i zatvoreni u sebe. Postavljaju se nad župom i ostalim župljanima. Izdvajaju se od župe i župljana. Crkva su u crkvi (NP crkva u RKC). Dio vjernika RKC za njih kažu da su sekta, a drugi dio da nisu sekta (jer su “priznati” od Vatikana) nego da se ponašaju kao sekta (što dođe na isto). Župa i župljani ih “zanimaju” samo utoliko što im je cilj da ih sve dovedu u NP crkvu kao bi se isti “obratili”, kako bi isti počeli vjerovati u boga, kako bi isti okusili da ima boga u njihovim životima i kako bi osjetili njegovu pomoć, kako bi čuli kerigmu, kako bi im se život promijenio, kako bi bili sretniji i kako bi spoznali da ih bog ljubi iako su grešnici…)
30 – Ples oko oltara na kraju mise. (Na kraju mise, kod “izlazne” pjesme, jedan dio sljedbenika NP crkve pleše oko oltara. Napomena: kad završi “izlazna” pjesma, sljedbenici NP crkve se “bace” na oltar da bi pokupili cvijeće koje je bilo na oltaru i kao uspomenu ga ponesu svojim kućama.)
31 – Komentari / ocjenjivanje mise poslije mise. (Nakon mise, dio sljedbenika NP crkve međusobno komentira (tuđe) odjeke, uvode, kako je tko pjevao, tko je došao tko nije, kako je tko bio obučen, kakvo je bilo cvijeće na oltaru i vazi, kako je bila uređena crkva, kakav je bio “opći dojam”. Znači, međusobno komentiraju neke izvanjske stvari i pričaju o tuđim životima. I na temelju tih komentara, zaključuju da li je protekla misa bila “bolja” ili “lošija”. Osim što su sljedbenici NP crkve proglasili svoju misu “boljom” od sv. Mise u RKC, tako i unutar sebe imaju “bolje” i “lošije” mise, u zavisnosti od prije nabrojanih kriterija.)
Postoje još dvije razlike, jednostranog karaktera: kako rekoh, neokatekumeni vjeruju da je misa u NP crkvi “bolja” od sv. Mise u RKC, odnosno da je misa u NP crkvi “prava” a ona u RKC “kriva”.
Slijedeća skupina razlika između mise u NP crkvi i sv. Mise u RKC su razlike između onog što o sv. Misi piše Katekizam Katoličke Crkve u člancima KKC 1324 do KKC 1419 i što o misi pišu i govore Kiko i Carmen. E, te razlike nisu popisane u ovom tekstu. Molim one voljne koji to žele učiniti, da ih objave, kao i one koji imaju kakvih nadopuna na gornjih 31 razlika da ih dopišu. Znači, oni koji imaju materijale o razlikama između sv. Mise iz Katekizma Katoličke Crkve i mise iz (zlo)viđenja lažnih proroka Kika i Carmen, molim ih da ih podijele s svima.
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.” “1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
Dragi moj Pehar,
ovo je doktorat, ali neutemeljen, tj bez dokumenata Crkve ili odredaba mjesnih Crkava,
replika na 23. citiram iz OPCE UREDBE RIMSKOG MISALA, izdanje KS 2004 godine, potpisano od biskupa SKVORCEVICA, a nalazi se na
281. Sveta pričest, što se tiče znaka, ima puniji oblik kad se prima pod objema prilikama. U tom obliku savršenije odsijeva znak euharistijske gozbe, jasnije se izražava božanski naum kojim je novi i vječni savez potvrđen u Gospodnjoj Krvi, a tako i povezanost između euharistijske gozbe i eshatološke gozbe u kraljevstvu Očevu.105
3) Lomljenjem kruha i pričešću vjernici, premda mnogi, od jednoga kruha primaju Tijelo i iz jednoga kaleža Krv Gospodnju na isti
način na koji su ih i apostoli primili iz ruku samoga Krista
I. KRUH I VINO ZA SLAVLJENJE EUHARISTIJE
319. Slijedeći Kristov primjer Crkva je za slavljenje Gospodnje
gozbe uvijek upotrebljavala kruh i vino s vodom.
320. Kruh za slavljenje euharistije mora biti od same pšenice,
svježe pečen i, prema drevnoj predaji latinske Crkve, beskvasan.
321. Smisao znaka zahtijeva da tvar euharistijskoga slavlja uistinu izgleda kao hrana. Stoga je poželjno da se euharistijski kruh, iako beskvasan i tradicionalnoga oblika, pripravi tako da svećenik u misi slavljenoj s narodom može hostiju stvarno razlomiti na više dijelova i podijeliti ih barem nekim vjernicima. Male se hostije nipošto ne isključuju kada to zahtijeva broj pričesnika i drugi pastoralni razlozi. Sam pak čin lomljenja kruha, kojim se u apostolsko doba jednostavno označavala euharistija, jasnije će očitovati snagu i važnost znaka jedinstva svih u jednome kruhu i ljubavi što se očituje kad braća međusobno dijele jedan te isti kruh.
Za dijeljenje pričesti pod objema prilikama treba pripraviti:
a) ako se pričešćuje pijenjem izravno iz kaleža: kalež dovoljne
veličine ili pak više kaleža, ipak pazeći uvijek da Krvi Kristove ne
bude puno više nego što je za slavlje potrebno;
b) ako se pričest pod objema prilikama dijeli umakanjem, valja
pripaziti da hostije ne budu suviše tanke ni premalene, već nešto
deblje nego obično, kako bi se djelomice umočene u Krv mogle bez
poteškoća dijeliti.
286. Ako se pričešćuje Krvlju pijenjem iz kaleža, pričesnik, poš-
to primi Tijelo Kristovo, pristupi služitelju kaleža i stane pred njega.
Služitelj kaže: Krv Kristova, a pričesnik odgovori: Amen. Služitelj
mu pruži kalež, koji pričesnik sam svojim rukama prinese ustima. 58
Pričesnik zatim popije malo iz kaleža, vrati ga služitelju i odstupi;
služitelj pak obriše ubrusom rub kalež
REPLIKA NA 18 /CITIRAM IZ OPCE UREDBE RIMSKOG MISALA, KS 2004/
67. Simbol ili ispovijest vjere ide za tim da čitav okupljeni narod
odgovori na Božju riječ, naviještenu u čitanjima iz Svetoga pisma i
protumačenu u homiliji, te da – obrascem koji je odobren za liturgijsku uporabu – izričući pravilo vjere, dozove u pamet i ispovjedi velika otajstva vjere prije negoli započne njihovo slavljenje u euharistiji.
/kada ptvoris misal vidis da se daje mogucnost jednog i drugog Vjerovanja, oba su odobrena za liturgijsku uporabu/
TOLIKO ZA SADA.
sve ovo navedeno nalazi se na web stranici: http://www.arscelebrandi.zadarskanadbiskupija.hr/wp-content/uploads/2011/09/Op%C4%87a-uredba-Rimskog-misala.pdf
Nasmijao sam se Peharovom opisu koji je više nego humorističan. No dobro.
Samo bi se osvrnio na točku 26 Peharovog posta u kojem govori to bi bilo isto kada bi RKC zabranila neke dijelove Biblije za neke vjernike.
E moj Pehare jedina Sveta RKC je ubijala one koji su prevodili Bibliju na narodne jezike i davali ih običnom puku, tako da pravdati i uzdizati danas RKC kao uzor dobrote i pravde i nije neki čin.
Vidim po ovome opisu da postoje razlike između RKC mise i mise NP-a ali tko će to garantirati što je bolje ili nije?
RKC koja je kako već rekoh “Sveta” i “Bezgrešna”???
Ma kaj god gospon Pehar,
Ja bila na njihovoj misi i super je. Živo, puno mladih, puno djece, pjesme odlicne. Pricest nigdje dozivjela tako dostojanstveno i duboko kao kod njih. Svecenik pun snage. ne znam ja sto bi vi htjeli. Mozda je vasa ipak ljubomora u pitanju, ne?:):).
Neovisno o naprijed napisanom, željela bih upozoriti da zajednica nosi mnogo teškoća za članove koji su u braku a bračni drug se ne želi priključiti. Meni muž npr. nije nikada branio ići, ali sama znam gdje su granice. Nikada nisam htjela izbivati nedjelju od svoje obitelji, niti provesti cijeli vikend na konvivenciji. I zbog toga je u samoj zajednici znalo biti jako neugodno. Javljala su se predbacivanja tipa – i mi druge imamo muža, tebi Bog nije na prvom mjestu itd.
Muž i ja pripadamo HZBS već 12 godina, a tamo nam često ponavljaju da je Bog prije svega u mom bračnom drugu, da ljubavlju prema njemu iskazujem i ljubav prema Bogu koji nas je sjedinio.
I da, NKP je smatrao da trebam odstupiti iz HZBS, da se njihove ideje međusobno sudaraju.
Komentar izbrisan zbog neprimjerenog sadržaja.
Dr.med.psih.Neomir Zabrinutović
ja sam prošao kateheze neokatekumenskog puta ali sam prešao u adventiste ili subotare mislim da je to sve slično i da je jedan Bog
Lijepo. Moj komentar se briše…
Molim da vlasnik stranice objasni narodu što je u komentaru bio neprimjeren sadržaj.Rekao sam istinu i predložio rješenje problema i ne znam kome to smeta?
Dr.med.psih.Neomir Zabrinutović
Molim sve prisutne, pa i dragog Pehara da procitaju INTEGRALNI teks, ne hrvatski prijevod jer nije potpun, Papinog Angelusa 7.4.2013 godine.
http://www.vatican.va/holy_father/francesco/angelus/2013/documents/papa-francesco_regina-coeli_20130407_it.html
Ne postoji niti je postajao, niti će postojati NP crkva (neokatekumenski put crkva?) Neokatekumenske zajednice su jedna od stavrnosti u župi.
Zašto ova stranica koja tako revno prati Put i izvor je mnogih informacija,doduše većinom izokrenutih i izopačeno protumačenih,ne piše o navještajima po trgovima Hrvatske?
ANGEL vam je gore dao link na Papino ohrabrenje i poticaj Neokatekumenima u održavanju posebne misije po trgovima svijeta.U mnogim novinama piše o tome.
No,vjerovatnije je da će neka Peharova morbidna plahta biti novo štivo,ali takva je uređivačka politika ove stranice.
Mene zanima,nešto drugo,a to je da li je istina da iza ove stranice stoje neki svećenici?
Ako da koji?
Zašto skrivanje iza svojih stavova?
Ako je riječ o laicima,opet mi nije jasno zašto se protivite Putu,kad se ova stvarnost vas ne tiče,jer niste dio tog pokreta?
Odnosno nije mi nikako jasno zbog čega toliki otpor prema onome što vrh Crkve podupire i odobrava?
samo ste vi formalno u župi i to je to,vaš vožd je prvi počeo koristiti izraz “katolici nedjelje” i “pravi katolici misleći” naravno samo na vas
zašto se dosta svećenika ograđuje od neokatekumena? Zašto ih nadziru u njihovu djelovanju? Zašto su mnoga iskustva bivših neokatekumena i onih koji su bliski članovima puta negativna? Zašto dosta ljudi NKP smatra sektom?Čemu taj elitizam? Ma tko ste vi? Idem na strane portale,ljudi pišu grozne stvari pa koliko vidim nije ova stranica jedina!
Slijedom onoga izrečenog u 1o.komenatru ne postoji ni “neokatekumenska euharistija”.
Euharistije jest ili nije sakrament.
BR.12
Ja sam cijeli život u župi i to aktivno u svojoj domeni,nekad ministriranje,danas kao pomoć pri skupljanju lemožine,čitanju,držanju vjeonauka,pastoralno vijeće….uz to sam i Neokatekumen.
I u čemu je problem?
Tko su Katolici po tebi?
Oni koji idu nedjeljom na Misu?
Zar je to definicija Katolika?
Ako netko smatra sebe Katolikom jer ide nedjeljom na Misu,onda je taj promašio ceo fudbal.A što je sa onima koji idu samo za Božić ili Uskrs.
Tko su oni?
Što su oni koji idu od sakramenta do sakramenta?
Hoću reci da Katoličanstvo nije samo ni ono što sam za sebe naveo,a ni obavljanje obreda samo po sebi,kao pohađanje Mise i dobivanje sakramenata.
Poanta je što sa svim tim u konkretnom životu,zar ne?
Jer ako nije tako,kakva je razlika između dobrih ljudi koji idu na Misu ili onih dobrih koji idu na kulturna događanja.
Zašto je netko Katolik?Zbog dobrote,tradicije,hrvatstva ili čega…?
Koliko ja vidim mladi se vani opijaju primili ili ne primili sakramente,bili na Misi nedjeljom ili ne bili na nikakvoj,ulaze u promiskuitet bili krizmani ili ne…
Pitanja je mnogo,a odgovor je samo u Kristu.
Br.13
Da jedno veliko zašto?
Zašto napadati ono u čemu se nema udjela?
Mnogi koji su izašli, a danas napadaju Put to rade da bi opravdali svoj potez izlaska.
Međutim,što je sa svećenicima?
Mnogi od njih napadaju Put,a nikad nisu bili ni na Katehezama,ni Euharistiji,ni Službi Riječi,ni tko zna na čemu još…
Zar oni nisu pozvani služiti,a kroz to i voditi svoje vjernike?
Zar ja kao roditelj nisam pozvan isto tako raditi sa svojom djecom?
Imam dojam da je kod mnogih zaziratelja,ne samo Puta,nego i ostalih pokreta,u stvari jedini problem u shvaćanju poziva svećenstva kao neki posao koji ima svoje radno vrijeme.Sve van toga,a pokreti zahtjevaju dodatni angažman je za njih gubljenje vremena i vlastitog komoditeta.A možda i novca?!
Odmah da se ogradim,da ne mislim na sve svećenike,jer znam i neke koji su mi prišapnuli,da simpatiziraju Put,ali zbog pritiska svojih kolega stoje sa strane.Takva je velika šutljiva većina.Unutar klera postoji jaka struja onih koji bi najradije da se II Vatikanski sabor nije ni dogodio.A tek kako im se i kosa diže sa glave na spomen pape Franje.
No Bog sve zna,vidi u dubini srca i duše svakoga čovjeka i vodi Crkvu tamo kamo on hoće.Još nas puno iznenađenja čeka u budućnosti sa Božje strane.
To je ono što sam ja vidio i čuo.
Zato je najbolje da se svi obratimo i vjerujemo Evanđelju,da se približilo Kraljevstvo Nebesko.
A svijet će nas prepoznati kad vidimo kako se ljubimo.Ili nas neće prepoznati…,a Gospodin možda neće naći vjere kad se vrati.
muzev rodjak i njegova zena su u vasoj zajednici.
osobno ne znam puno o tome, ali sta sam cula od njih, malo mi djelujete bahato, kao zajednica jel.
kako se jedan krscanin koji bi po defaultu trebao bit skromno bice moze izdvojit iz crkve i dozivljavat se ‘boljim’ i ‘vecim’ krscaninom od ostalih?
Na poziv župnika kojemu mjesni biskup daje suglasnost, pozvani neokatekumeni u župi imaju kateheze.
Neokatekumensku put prisutan je u: Zagrebačkoj, Varaždinskoj, Riječkoj, Krčkoj, Porečko-pulskoj, Splitsko-makarskoj, Dubrovačkoj, Šibenskoj, Požeškoj i Zadarskoj biskupji.
Dakle: ne postoji niti je postojala, niti će postojati NP crkva. (neokatekumenski put crkva ?)
Neokatekumenske zajednice jedna su od stvarnosti u župi.
Ne postoji neokatekumenska euharistija. Euharistija jest ili nije sakrament.
BR.18
Kršćanin ili jesi ili nisi.Ne možeš biti 75% Kršćanin,a 25% nešto drugo.
Nadalje,ne postoji “izdvajanje iz crkve”,jer Put jest dio Crkvene stvarnosti.Katolički svećenik vodi Misu,čita se Katolička Biblija,mole se Katoličke molitve,a sve to uz blagoslov pape i biskupa.
Onaj tko sebe smatra “boljim” i većim” od drugoga je promašio bit,jer drugoga moraš uvijek smatrati većim od sebe.
Zašto?
Zato jer je taj drugi slika Božja i hram Duha Svetoga.Taj drugi je dijete Božje,tvoj brat.
Ono od čega možemo biti “bolji” i “veći” smo mi sami.Dobro je biti “bolji” i “veći” od sebe jučer.To je znak da smo na putu obraćenja.
Znači, ne postoji nikakav napad niti ugroza, ali kod dobrog dijela članova se može primijetiti prekomjerno i neselektivno (ajmo haaškom terminologijom) korištenje riječi Zajednica, rijetko sam bio u prilici čuti zabrinutost za Crkvu. Sva žrtva se pridonosi Zajednici i taj stav je opće prisutan, kao i opčinjenost Kikom. Bio sam u Trstu i na svoje oči sam vidio i tu dimenziju. Vjeruj mi, najvećom većinom mi je bilo prekrasno u Trstu. Osjećao sam se ponosno. Bio sam među svojima – katolicima – pa ajmo reći i po neošku braćom i sestrama, iako mi se to ne sviđa. Nekako mi je to preumjetno.
Dijecezanski svećenici ili redovnici uz manji broj svećenika koji dolaze iz misijskih sjemeništa Redemdemptoris mater slave s neokatekumenima Euharistiju prema Rimskom misalu.Liturgijska su Slavlja prema prema Općem rimskom kalendaru s čitanjima koja su jednaka u sveopćoj Crkvi.
Neokatekumeni koriste: Jeruzalemsku bibliju, Katekizam Katoličke Crkve, Božanski časoslov, ABC.
Ne postoji, niti je postojala, niti će postojati NP crkva. (neokatekumenski put crkva ?)
Neokatekumenske su zajednice jedna od stvarnosti u župi.
Po pozivu župnika uz suglasnost mjesnog biskupa neokatekumesnki se put otvara katehezama.
KAKO JE OVA STRANICA SMIJEŠNA,MAJKO MILA….MA ko je uopće osnovao ovu glupu stranicu,volio bih znat?
Br.20
Haškom terminologijom bi 100% Katolika završilo osuđeno,jer po djelima i riječima nisu Katolici.
Što se tiče terminologije Zajednica,ona je hrvatski prijevod pojma Crkva ili Eklezia.I nikad nigdje nisam vidio takvu poistovjećenost pojedinca sa Katoličkom Crvom kao na Putu.Kad,netko kaže da je u Zajednici,tad je to fundamentalna i istinska pripadnost Crkvi.
Dakle,obojica smo bili na istom događanju.I obojica smo vidjeli biskupe i svećenike.Vidjeli smo na tisuće mladih spremnih ostaviti svoju kolotečinu i slijediti Krista.Taj duh koji smo svi osjetili je Božji Duh.
Zar je to umjetno?
Ne,prijatelju,jer tada je Krist prošao,govorio i djelovao.Zar,nam srce tada nije gorilo,kao o dvojici na putu za Emaus?
A Kiko?
Što reci o njemu?
Možda je bolje pročitati njegovu knjigu Kerigma gdje je sve rekao o sebi i svom poslanju…
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!”
“Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Replika 2, potpisanom s Zlatko
Naveo si “Naime, sličan popis razlika mogao bi se sastaviti i za mise koje se slave, primjerice, u dvije različite župe”. Molim te navedi te razlike u sv. Misi koje se nedjeljom slave u različitim župama.
Repika 16, potpisanom s Ultravox
Naveo si “Mnogi koji su izašli, a danas napadaju Put to rade da bi opravdali svoj potez izlaska.” Molim te objasni nam što si htio reći tom izjavom.
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.”
“1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
PEHAR kaže:
Naveo si “Mnogi koji su izašli, a danas napadaju Put to rade da bi opravdali svoj potez izlaska.” Molim te objasni nam što si htio reći tom izjavom.
———————————————————————–
———————————————————————–
Sa tom izjavom sam htio reci,da je normalno kad netko napusti svoju ženu,da u 99% slučajeva mora je ocrniti da bi opravdao svoj postupak.Inače,kako normalno može objasniti svoj postupak,jedino da prizna da je on sam bio nevjeran ili gad.
A praksa pokazuje da to ne ide tako…
Dobar ti je primjer kad sretneš Jehovce,oni će ti napričati svašta protiv Katoličke Crkve,otprilike na način kako ti pričaš o Putu i Neokatekumenima.
A kad im rečeš kako su i oni bili Katolici i da su izašli iz Crkve,jer nisu ništa razumijeli,a onda su im drugi “objasnili”kroz generalizaciju.
Svi su Katolici ovo ili ono,a na osnovu par izdvojenih događaja.Tada su još luđi,jer ne mogu prihvatiti istinu.
Tako je i sa onima koji su napustili Put,a drugi su im rekli kako Put ne valja i malo im “objasnili primjerima”…Generalizacija je za to sjajna stvar,zar ne?
Nekima odgovara umrtvljena Crkva zazidana u četiri zida,bazirana na tradiciji i običajima.Ali ako se u tu Crkvu unese Duh Sveti koji mijenja ljude,onda takvu Crkvu treba zatvoriti pod hitno….
Tu se naprosto nema sto vise raspravljati – kikove izjave su ociti modernizam. Ako netko tvrdi da svetu misu ne trebamo promatrati kao zrtvu, a definicija je Majke Crkve da je sveta misa nekrvna zrtva novog saveza, onda je to modernizam i granicno protestantskoj herezi. Isto tako kad ponavlja doslovce skoro do rijeci Lutherovu herezu o potpunoj iskvarenosti ljudske naravi, da je katolicka ispovijed u tradicionalnoj formi zastranjenje, da je odrjesenje nesto sporedno u promatranju sakramenta itd. Ja ne znam stvarno sto se tu vise ima raspravljati, tumaciti, ili ‘kontekstualizirati’, ako zelimo biti imalo iskreni i objektivni.
Posted by: nema tu rasprave
poštovani ultravox,onog trena kad sam shvatio da neokatekumenski pokret ne prihvaća u cijelosti nauk katoličke crkve napustio sam ga,onog trena kad sam shvatio da je važnija javna ispovijed pred zajednicom nego sakrament sv.ispovijedi pred svećenikom,onog trena kad sam shvatio da za savjete moram pitati katehiste,a ne svećenike jer vaši svećenici moraju biti u poslušnosti katehistima itd.onog trena kad sam shvatio kako elitizirate svoj pokret,a elitizam ničiji ne podnosim,onog trena kad sam shvatio da sve ostale pobožnosti u katoličkoj crkvi ne podnosite i ne prihvaćate,onog trena kad sam shvatio da moram skrivati pred vama da idem i na duhovne obnove fra Zvjezdan Linića,onog trena kad sam shvatio da izbacujete euharistijske molitve po kikovom receptu,onog trena kad sam uvidio taj strašni pesimizam i demoniziranje čovjeka i njegovih slabosti itd…………a ima još puno,puno toga…..izašao sam,o ostalom drugi put………… pozdrav
Dragi ex neos,
ponavljas stvari koje smo vec apsolvirali i svi zajedno zakljucili da su laž. Molimo te daj nesto sto jos ne znamo i nesto sto je potkrepljeno cinjenicama i službenim dokumentima Katoličke Crkve /tu ne spada paxtibi.net i njemu srodni portali/. Sve ostalo je vec dosadno i mala djeca znaju da nije istina
matijas kaže:
Tu se naprosto nema sto vise raspravljati – kikove izjave su ociti modernizam. Ako netko tvrdi da svetu misu ne trebamo promatrati kao zrtvu, a definicija je Majke Crkve da je sveta misa nekrvna zrtva novog saveza, onda je to modernizam i granicno protestantskoj herezi.
—————————————————————————-
—————————————————————————-
Što se mene tiče KKC kaže između ostalog i ovo:
1358 Euharistiju, dakle, treba promatrati:
– kao čin zahvaljivanja i hvale Ocu;
– kao spomen-čin žrtve Krista i njegova Tijela;
– kao prisutnost Krista snagom njegove Riječi i njegova Duha.
Neznam što je Kiko i kad rekao,znam što ti kažeš da je rekao,a sa druge strane i ta tvoja definicija nije baš cjelovita.Euharistija je posadašnjenje Kristove jedne jedine žrtve,ali nije samo to već:
1328…Euharistija – jer je čin zahvaljivanja Bogu. Riječi eucharistein (Lk 22,19; 1 Kor 11,24) i eulogein (Mt 26,26; Mk 14,22) podsjećaju na židovske blagoslovne molitve koje – napose one izgovorene za objedom – navješćuju čudesna Božja djela: stvaranje, otkupljenje i posvećenje.
1329 Gospodnja večera[143]- jer se radi o Večeri koju je Gospodin blagovao s učenicima u predvečerje svoje muke, i o predokusu svadbene gozbe Jaganjčeve [144]u nebeskom Jeruzalemu.
Ono što hoću reci žrtva je bila jednom i ne ponavlja se na svakoj Misi,sa druge strane postoji i aspekt Euharistije kao gozbe.
Ne treba inzistirati isključivo na jednom ili drugom segmentu,jer sve to zajedno između ostalih stvari čine Misu.
Uostalom KKC je mjerodavan za mene,tebe i Kika.
matijas kaže:
Isto tako kad ponavlja doslovce skoro do rijeci Lutherovu herezu o potpunoj iskvarenosti ljudske naravi, da je katolicka ispovijed u tradicionalnoj formi zastranjenje, da je odrjesenje nesto sporedno u promatranju sakramenta itd. Ja ne znam stvarno sto se tu vise ima raspravljati, tumaciti, ili ‘kontekstualizirati’, ako zelimo biti imalo iskreni i objektivni.
——————————————————————————————————————————————————
Doista neznam gdje si sve to čuo,ali Kiko je dužan učiti ono što i Crkva.KKC kaže sljedeće:
404 Kako je taj Adamov grijeh postao grijehom sviju njegovih potomaka? Cio je ljudski rod u Adamu “kao jedno tijelo jednoga čovjeka”.[278] Tim “jedinstvom ljudskoga roda” svi su ljudi zahvaćeni Adamovim grijehom, kao što su svi zahvaćeni Kristovom pravednošću. Ipak je prenošenje istočnoga grijeha tajna koju ne možemo potpuno shvatiti. Po Objavi znamo da je Adam primio izvornu svetost i pravednost ne samo za sebe, nego za svu ljudsku narav: popuštajući zavodniku Adam i Eva čine osobni grijeh, ali taj grijeh zarazuje svu ljudsku narav koju će oni prenijeti u palom stanju.[279] To je grijeh koji će se svemu čovjecanstvu prenositi razmnožavanjem, to jest prenošenjem ljudske naravi lišene izvorne svetosti i pravednosti. Zato se istočni grijeh naziva “grijehom” na analogan način, to je grijeh “naslijeđen” a ne “počinjen”, to je stanje a ne čin.
405 Iako je svakome vlastit,[280] istočni grijeh nema ni u kojem Adamovu potomku biljeg osobne krivnje. To je nedostatak izvorne svetosti i pravednosti, ali ljudska narav nije potpuno pokvarena: ona je u vlastitim naravnim silama ranjena, podvrgnuta je neznanju, patnji i vlasti smrti, sklona je grijehu (ta se sklonost zlu naziva “požuda”). Krštenje, dajući milosni Kristov život, briše istočni grijeh i vraća čovjeka k Bogu, ali posljedice grijeha na oslabljenu i zlu sklonu narav i dalje ostaju u čovjeku te ga izazivaju na duhovnu borbu.
Tako kaže Katolička Crkva,sa druge strane mislim da Neokatekumeni doista imaju čestu pojedinačnu ispovijed,jednom mjesečno sigurno.Ali svatko je slobodan činiti češće ili rjeđe.
Gospodine ex-neos
Put je dužan učiti nauk Katoličke Crkve,jer Put jeste dio katoličke Crkve.
Ja ti mogu odmah reci po tvom upisu da ti nisi izašao zbog nauka,već zbog neposlušnosti.Imaš problem sa bilo kojim autoritetom.
Svi u Zajednici znaju da sam bio i na polaganju ruku kod Linića i hodočašćima sa župom i nikad nitko nije napravio problem.Ali ni ja nemam problema sa njihovim autorutetom.U povijesti Crkve bilo je mnogo autoriteta laika,kao recimo sv.Franjo i danas imamo Franjevce svih vrsta.I svi su dio Crkve.
Prije sam rekao,da svatko tko ostavi svoju zajednicu bilo koje vrste sebe mora opravdati blateći ostavljene.Muž bivšu ženu,Jehovci Katoličku Crkvu,ex-neos Neokatekumenski Put.
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!”
“Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Vozi čovjek autocestom u krivom smjeru. Svi mu trube, mašu, viču, gestikuliraju, blicaju, želeći ga upozoriti da vozi krivim smjerom. No, isti misli da svi ostali idu krivim smjerom. I još im se čudi zašto mu svi trube, mašu, viču…
Sljedbenici NP crkve, što vam ovaj vic govori za vas i vaš život?
Znam, već ste dali neke odgovore: Vi ste “u pravu” a svi ostali imaju problem s autoritetom, ne žele biti u poslušnosti katehistima, moraju nas “oblatiti” da bi opravdali svoj odlazak, pa onda: đavao ih je prevario, napustili su boga, ne žele se obratiti, ne žele biti sretni i zadovoljni, ne žele primiti milosti i čuda od boga koji će im bog dati samo u NP crkvi i nigdje drugdje, to su otpadnici od vjere, ništa ne razumiju…
Koji zloduhovski nauk, koja sljepoća, koji prijevarni duhovi, koja opsjednutost.
Opsjednuti iz Gadare (Mt 8,28)
28I kada dođe prijeko, u gadarski kraj, eto mu u susret dvaju opsjednutih: izlazili su iz grobnica, silno goropadni, te nitko nije mogao proći onim putem. 29I gle, povikaše: “Što ti imaš s nama, Sine Božji? Došao si ovamo prije vremena mučiti nas?”
30A podalje od njih paslo je veliko krdo svinja. 31Zlodusi ga zaklinjahu: “Ako nas istjeraš, pošalji nas u ovo krdo svinja.” 32On im reče: “Idite!” Oni iziđoše i uđoše u svinje. I gle, sve krdo jurnu niz obronak u more i podavi se u vodama
Po ovoj Riječi neka Gopodin Isus Krist istjera sve zloduhe, i neokatekumenskog zloduha, iz sljedbenika NP crkve koji pročitaju/čuju tu Riječ.
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.”
“1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
dragi ultravox,da neokatekumeni drže lekcije o neposlušnosti e pa to je najsmješnije od svega,doista vrlo smješno!
to jest neokatekumeni i poslušnost Katoličkoj crkvi…..e pa brate mili?
Kako vam ne dosadi više raspravljati? Kada se autori ove stranice predstave, moderatori i svi koji stoje iza nje onda će nešto od ovoga napisanog biti mjerodavno. Mir s vama.
Pehar kaže:
Po ovoj Riječi neka Gopodin Isus Krist istjera sve zloduhe, i neokatekumenskog zloduha, iz sljedbenika NP crkve koji pročitaju/čuju tu Riječ.
————————————————
To si tako lijepo rekao i ja se sa tobom slažem. Neka Gospodin istjera sve zloduhe ne samo sa Puta,nego iz svih crkvenih stvarnosti i iz Katoličke Crkve.
A sada kada smo se lijepo pomolili i egzorcizirali i očistili Crkvu možemo svi zajedno u nedjelju izaći na trgove i propovijedati Evanđelje.Hrabro Peharu Crkva te čeka.
Potkrijepite cinjenicama vase navode inace je sve pusta tlapnja.
Zasto ne prevedete Papin Angelus od 07.04.2013. To su cinjenice.
Ultravox, ništa nismo apsolvirali niti zaključili da je laž.
Ex neos iznosi svoje osobna viđenja i dojmove s puta i Vi tu ništa ne možete.
Maja kaže:
Ultravox, ništa nismo apsolvirali niti zaključili da je laž.
Ex neos iznosi svoje osobna viđenja i dojmove s puta i Vi tu ništa ne možete.
———————————————
———————————————
Ex-neos iznosi svoje viđenje generalizirajući stvar.
Ako je neki pojedinac unutar Crkve napravio ili rekao nešto loše ne znači da je za to cijela Crkva kriva,niti da je to stav Crkve.
Mnogi zbog problema sa pojedincem napuste Crkvu i opravdavaju svoj odlazak tako da generaliziraju pljujući cijelu Crkvu.Tako je i sa Putem.
To sam doživio zabrinjavajuće mnogo puta u osobnim razgovorima sa ljudima koji ne idu više u Crkvu.
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!”
“Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Navod iz replike 36 “…možemo svi zajedno u nedjelju izaći na trgove i propovijedati Evanđelje. Hrabro Peharu Crkva te čeka.”
Sljedbenici NP crkve, po naređenju lažnog proroka Kika, po cijelom svijetu gdje postoji NP crkva, moraju (pod prijetnjom ognja paklenog) za vrijeme korizmenih nedjelja održavati “Velike misije” po trgovima. Temelj tih “Velikih misija” su Kikove kateheze, uz par “dodataka”. Ono što je prvo uočljivo je da na svojim pozivnicama za te “Velike misije” te u usmenim pozivima ne govore da se radi o NP crkvi (neokatekumenskom putu), niti da će se tu slušati Kikove kateheze. Drugo, Kiko ih je odvojio od toga da nedjeljom idu na Sv, Misu u neku župu RKC skupa s ostalim vjernicima RKC, nego ih je zaveo da idu okolo propovijedati njegove kateheze. Treće, Kiko ih je naveo da pod maskom da idu širiti vjeru zapravo idu pridobiti još kojeg sljedbenika svoje NP crkve.
“Mt 23,15 Jao vama, pismoznanci i farizeji! Licemjeri! Obilazite morem i kopnom da pridobijete jednog sljedbenika.”
Sljedbenicima NP crkve je bog: neokatekumenski put / zajednica / etape puta i pozivam ih sve da se vrate pravom Bogu, Bogu u kojeg vjeruje RKC. Također, pozivam i one koji su iz RKC prešli u NP crkvu, da se vrate nazad u RKC.
Osobno odbijam poziv da u nedjelju dođem na okupljanje pripadnika NP crkve na kojem će se propovijedati Kikove kateheze, a sve s ciljem da prijeđem iz RKC u NP crkvu. I s ciljem da zamijenim slavu neraspadljivog Boga s lažnim bogom zvanim neokatekumenski put.
“Rim 1,22 Gradeći se mudrima, poludješe i 23zamijeniše slavu neraspadljivog Boga likom, obličjem raspadljiva čovjeka, i ptica, i četveronožaca, i gmazova.”
Hrabro sljedbenici NP crkve, RKC vas čeka da joj se vratite i Bog vas čeka da Mu se vratite (Lk 15,11). Znam da vas je strah napustiti NP i da niste u slobodi da napustite NP, ali ne bojte se. Znam da su vam oprali mozak s frazama / lažima: “Ako napustite NP napustili ste Boga / Mrtav ili živ ali moraš dolaziti u zajednicu (NP) / Ako bilo što kažeš protiv puta (NP) huliš protiv duha svetog i sličnim lažima”. Znam da su vam obećali razne milosti i čuda koje ćete dobiti od boga isključivo u NP crkvi i nigdje drugdje. Znam da su vam utjerali strah u kosti s raznim zlima / prokletstvima koja će vam se dogoditi ako napustite NP crkvu.
Stotine tisuća su napustili NP crkvu i nisu se pokajali (a stotine milijuna im se ne želi pridružiti). Sad svjedoče da su napokon u slobodi, nemaju više onaj strah dok su bili u NP-u, dobili su mir, dobili su pravo da slobodno odlučuju o svom životu, uvidjeli su namjeru da ih se odvuče iz RKC u NP crkvu, uvidjeli su da NP crkva nije radi njih nego da su oni radi NP crkve, uvidjeli su tisuće negativnosti i zla o kojima sad svjedoče po cijelom svijetu u svojim svjedočanstvima…
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.”
“1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
Papa Franjo je na početku misija poručio između ostaloga u svom angelusu 07,04,2013 i ovo dragi Peharu:
“Drago mi je što mogu pozdraviti brojne članove pokreta i udruga predstavljenih u ovom našem vremenu molitve, osobito, od neokatekumenskih zajednica u Rimu, koji počinju danas posebnu misiju na ulicama Grada. Ohrabrujem sve da donesu radosnu vijest, u svakodnevnom hodu života, “s nježnošću i poštovanjem” (1. Petrova 3,16)! Idite na ulice i propovijedajte Isusa Krista, našeg Spasitelja.”
Nisam majstor u talijanskom,ali uz pomoć translatera ovo bi bilo to..više,manje.
I što da ti čovjek reče,osim da je ovo već četvrti papa koji sa naklonošću gleda na djelovanje Puta.
Tako da tvoje sintagme “lažni prorok Kiko” ili “Kikove kateheze” ili “NP crkva”su naprosto besmislene…
Duboko udahni i promisli koje riječi siješ…jednog dana nećeš moći izaći iz svoje fikcije.Mislim da se iz tvojih napisa vidi da živiš u svijetu urote i paranoje.Izađi iz svoje sobe i idi u nedjelju poslije Mise na sunčani trg i slušaj.Vidjeti ćeš da svijet nije samo sivilo,već da je sve puno vedrih boja.
Hrabro,Bog te ljubi,jednako i tebe i mene.
Izašao sam iz zajednice i pokajao sam se, mislim da ću se vratiti uskoro. Poznajem dosta njih koji slično razmišljaju. Ovo što Pehar govori nije istina jer nikome ne peru mozak, svi smo bili slobodni u zajednici.
nisam se pokajao zato što sam napustio zajednicu,tek sada sam slobodan,ovo što pehar piše je sve istina,sve sam to doživio,vidio i čuo………..
Neka neokatekumeni objasne što to znači da je subotom euharistija a nedjeljom obična misa!!!
Hvala.
Joso kaže:
Neka neokatekumeni objasne što to znači da je subotom euharistija a nedjeljom obična misa!!!
——————————————————————————————————————————————————–
Može se reci i da je subotom misa,a nedjeljom euharistija.
Dođe ti na isto.
A to što sugeriraš da je nedjeljom obična misa,to se može odnositi samo na subjektivan doživljaj te mise.
Ajme Pehar, stvarno se covjek zabrine za tebe citajuci tvoje postove.
Ono, pomalo, Gospodin je s nama 🙂
Pehar ima puuuno slobodnog vremena 😉
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!”
“Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Replika 1, potpisanom s Veritas
Naveo si “TOLIKO ZA SADA”. Kad će biti još toga?
Replika 2, potpisanom s Zlatko
Naveo si “Naime, sličan popis razlika mogao bi se sastaviti i za mise koje se slave, primjerice, u dvije različite župe”. Molim te navedi te razlike u sv. Misi koje se nedjeljom slave u različitim župama.
Replika 10, potpisanom s Joka
“Neokatekumenske zajednice su jedna od stavrnosti u župi.” Kad im to odgovara, onda se sljedbenici NP crkve pozivaju i na ostale “stvarnosti u župama”, a u stvarnosti žele biti jedina (ne: jedna od) “stvarnosti u župama” i pozivaju sve iz tih ostalih “stvarnosti u župama” da prijeđu u NP crkvu i zabranjuju svojim sljedbenicima da budu pripadnici tih “ostalih stvarnosti u župama”. A o tim “stvarnostima u župama” među sobom pričaju kako su: bolji od njih, da se tamo ljudi ne obraćaju, da su to tradicionalni vjernici i pogani, vrijeđaju ih ranim negativnim epitetima, za “karizmatike” govore da su to luđaci a ne vjernici, gledaju na sve “s visoka”, govore da su tamo ljudi ne mijenjaju. I, opet da ponovim, cilj im je da sve iz tih ostalih “stvarnosti u župama” dovedu u NP crkvu, ne samo njih, nego i sve one koji nisu u niti jednoj “stvarnosti u župama”. Krajnji cilj NP crkve je nestanak RKC, uključujući i nestanak svih drugih “stvarnosti u župama”, samo da bude i ostane jedna NP crkva.
Replika 35, potpisanom s maleni
Naveo si: “Kada se autori ove stranice predstave, moderatori i svi koji stoje iza nje onda će nešto od ovoga napisanog biti mjerodavno.” Nabrojani znaju tko su i nemaju problem s svojim identitetom. Oni koji ne znaju tko su i koji imaju problem s svojim identitetom su sljedbenici NP crkve. Više o tome u postu http://www.paxtibi.net/?p=2127 Novi neokatekumenski identitet i njegovo legitimiranje! A isti tekst, malo pregledniji, imate na linku http://www.paxtibi.net/?p=2122 u replici 57.
Replika 39, potpisanom s Ultraxox
Naveo si: “Ako je neki pojedinac unutar Crkve napravio ili rekao nešto loše ne znači da je za to cijela Crkva kriva, niti da je to stav Crkve.” To je točno rečeno, ali to se ne odnosi na NP crkvu. Takvih “pojedinaca” u NP crkvi je preko 90%. I negativna svjedočanstva iz cijelog svijeta o NP crkvi govore da to jesu stavovi NP crkve. Pozivam sve da u tisućama svjeodočanstava onih koji su otišli iz NP crkve, onih koji su imali “bliske susrete” s NP crkvom i sljedbenicima NP crkve, kao i onih koji su još uvijek u NP crkvi, pročitaju o nauku NP crkve. Sva ta svjedočanstva, iz cijelog svijeta, negativno govore o nauku NP crkve, u mnogome su slična i govore o istim stvarima i događajima.
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.”
“1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
Hvaljen Isus i Marija
“Heb 13,8 Isus Krist jučer i danas isti je – i uvijeke. 9Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!”
“Mt 24,24 Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.”
Pozivam potpisane s Zlatko, Trepetus, kaj god, Ultravox, VERITAS, ANGEL, altea da zatraže oprost od mene i svih koje su sudili.
Evo nekih od tih sudova: “autor u tolikoj mjeri izbacuje svoju žuč”, “opis koji je više nego humorističan”, “Mozda je vasa ipak ljubomora u pitanju, ne?”, “izvor je mnogih informacija, doduše većinom izokrenutih i izopačeno protumačenih”, “ko je uopće osnovao ovu glupu stranicu”, “Sve ostalo je vec dosadno i mala djeca znaju da nije istina”, “Potkrijepite cinjenicama vase navode inace je sve pusta tlapnja.”, “stvarno se covjek zabrine za tebe”.
Pozivam ih da pojedinačno, svatko za sebe, zatraže oprost riječima (bez ikakvih dodataka i izmjena) “Molim Pehara i sve one koje sam sudio za oprost jer sam ih sudio”. Ako ne žele, neka odgovore zašto u NP crkvi moraju zatražiti oprost od onih koje sude, a van NP crkve ne moraju zatražiti oprost od onih koje su sudili. Isto tako, podsjećam ih, da se u NP crkvi ne mogu “vaditi” s riječima: “To nije sud nego istina i sličnim riječima”. Hrabro, Bog vas ljubi, zatražite oprost.
A za one koji su morali “trčati okolo i hvatati ljude” koje su sudili i tražiti oprost od njih kao jedan od uvjeta koji su trebali ispuniti da bi prešli drugi prijelaz/skrutini, imam dodatno pitanje, ukoliko ne žele zatražiti oprost. To je pitanje: “A zašto ste to morali raditi da bi prešli drugi prijelaz/skrutini a sad to ne želite?”
Napomena: Samo one nabrojane koji su sljedbenici NP crkve pozivam da zatraže oprost.
Za neupućene. Više o “sudovima” u NP-u opisano je u postu Žena, majka, muž i brak u neokatekumena http://www.paxtibi.net/?p=2150 u replikama 13, (15), (28), 31, (36), (48), 66. Replike 13,31,66 objašnjavaju što su to “sudovi”, a u zagradama (15,28,36,48) su odgovori sljedbenika NP-a.
“Ef 5,11 A nemajte udjela u jalovim djelima tame, nego ih dapače raskrinkavajte, 12jer što potajno čine, sramota je i govoriti. 13A sve što se raskrinka, pod svjetlošću postaje sjajno; što je pak sjajno, svjetlost je.”
“1 Tim 4,1 Duh izričito govori da će u posljednja vremena neki otpasti od vjere i prikloniti se prijevarnim duhovima i zloduhovskim naucima.”
A o cvijeću, kada je riječ, velik je to vrt. No, ne ćemo gledati preko ograde.
Na euharistijskom stolu gdje se uprisutnjuje Uskrsli nastojimo onim Božjim darovima koji bojama i mirisima pokazuju što je sve Gospodin učinio za nas pokazati našu radost ponovnog susreta.
I dok drugo cvijeće po crkvama ima svoj put, cvijeće sa euharistijskog stola blagoslivlja naše domove. Sjeća nas milosti koja nam je dana i poziva da razmišljamo o našim životima.
Jedno dočeka drugo. I ljeti i zimi.
“….Zajednica se u svojoj crkvi mora osjećati “kao kod kuće.”
Rupert Berger: Mali liturgijski leksikon
Kršćanska sadašnjost