O. Gabriele Amorth o sotonističkim sektama u Vatikanu
Španjolski egzorcist odgovara na tvrdnje o sotonskom utjecaju u Vatikanu
Poznati egzorcist iz Rima nedavno je objavio knjigu memoara u kojima objavljuje da mu je poznato kako u Vatikanu postoje sotonske sekte u kojima sudjeluju ljudi sve do kardinala. Drugi demonolog, koji također rezidira u Rimu, uključio se u ovotjednu raspravu, objašnjavajući izvore takvih informacija braneći vatikanski kler kao „učene i kreposne“ prelate.
U knjizi memoara objavljenoj u veljači, poznati talijanski egzorcist o. Gabriele Amorth potvrdio je „da, također i u Vatikanu ima članova sotonskih sekti“. Kad je upitan da li su u to uključeni i pripadnici klera ili je to unutar zajednice laika, on je odgovorio, „Ima svećenika, monsinjora i također kardinala!“
Knjigu, „Otac Amorth. Memoari jednog egzoriste. Moj život u borbi protiv Sotone“ napisao je Marco Tosatti koji ju je sastavio od raznih intervjua sa ocem Amorthom.
Tosatti je upitao o. Amortha kako on zna da je uključen i vatikanski kler. On je odgovorio, „znam to od onih koji su bili u mogućnosti ispričati mi budući da su imali direktne spoznaje. I to je nešto ‘ispovijeđeno’ mnogo puta od strane samog demona pod poslušnošću tijekom egzorcizama.“
Slavni talijanski egzorcist također je upitan je li Papa svjestan postojanja sotonskih sekti u Vatikanu, na što je o. Amorth odgovorio, „naravno, on je bio informiran. Međutim, on čini ono što može. To je užasna stvar.“
Benedikt XVI., kao Nijemac, dolazi iz zemlje koja „je odlučno protiv ovih stvari“, tvrdi o. Amorth, govoreći da u Njemačkoj „nema praktički niti jednog egzorciste“. Međutim, on objašnjava, „Papa vjeruje (u njim).“
Talijanski svećenik je u intervjuu također upozorio na činjenicu da postoje biskupi i svećenici koji ne vjeruju u Sotonu. „A ipak, u evanđelju, Isus naširoko govori o tome, tako da bi trebalo reći, ili oni nikad nisu čitali evanđelje ili oni jednostavno ne vjeruju evanđelju!“
O. Jose Antonio Fortea Cucurull, španjolski svećenik i teolog koji specijalizira iz demonologije i trenutno studira za svoj doktorat iz teologije u Rimu, odgovorio je 1. ožujka na tvrdnje o. Amortha.
Nakon što je pročitao vijesti o optužbama o. Amortha koje su uperene protiv pripadnika klera, uključujući kardinale, o. Fortea izjavljuje da „pravda zahtjeva“ da se progovori u njihovu obranu.
Primjećujući da su neki prelati „duhovniji a drugi više svjetovniji, neki kreposniji a drugi više s ljudskim slabostima“, on piše na svom blogu, „da je neprihvatljivo iz toga tvrditi da su neki kardinali članovi sotonskih sekti.“
Nakon toga, španjolski svećenik je objasnio izvore informacija koje je koristio o. Amorth kad je govorio da sotonske sekte djeluju u Vatikanu.
Osim onih ljudi koji dolaze tražiti pomoć zbog demonskih zaposjednuća, kaže o. Fortea, „mnogobrojne osobe nam dolaze tvrdeći da imaju viđenja, objave i poruke od našega Gospodina.“ Među njima, „određen broj nudi apokaliptičke poruke i objave o infiltraciji sotonizma i masona unutar Crkve“.
O. Fortea dodaje da je jedini prihvaljiv stav suzdržati se od prosuđivanja poruka dok su podvrgnute vremenski dugom i intenzivnom razlučivanju, „ponekad mjesecima za svaki od slučajeva“.
Drugi izvor na koji se poziva o. Amorth, prema o. Fortei, jesu demoni u egzorcizmima. O tome je španjolski svećenik napisao da znati govorili li ili ne neki demon istinu „jest u mnogim slučajevima nemoguće“.
„Možemo znati s velikom sigurnošću kad demon govori istinu u pitanju koje je direktno povezano s egzorcizmom. To jest, broj demona, njihova imena i slične stvari. Međutim, ne možemo biti sigurni na koji način se konkretne informacije odnose na ljude.“
„O. Amorth nema drugih izvora spoznanja osim ova dva koja sam upravo citirao“, napominje španjolski egzorcist, „referiram se na njegove vlastite riječi za ovu tvrdnju“.
O. Fortea primjećuje da postojanje sličnih poruka iz istih izvora jest „nešto što mi je poznato kao što je poznato mnogih drugim kolegama već mnogo godina“.
„Među egzorcistima, neki su došli do sličnih zaključaka kao i o. Amorth, a drugi nisu.“
O. Fortea je također odbio one implikacije u izjavama o. Amortha, tvrdeći da je, „naš Zbor kardinala, ako ga uspoređujemo s onima iz prošlih stoljeća najuzoritiji i najkreposniji u povijesti. Trebalo bi se vratiti u vrijeme Rimskog carstva kako bismo našli zbor izbornika toliko odijeljen o svih zemaljskih pretenzija kao što je sadašnji zbor.“
„Kardinali mogu biti bolji ili gori“, misli on, „ali svi imaju ispravne nakane i traže slavu Božju.“
On je zaključio naglašavajući da, „izjave moraju biti provjerene, osobito onda kad se tiču tako teških optužbi koji utječu na čast onih koji čine dio Glave Crkve ukoliko pomažu Vrhovnom Pastiru“.