Mihaelov komentar na ‘desantna’ Vazmena bdjenja
Nadahnuti ovom porukom novoizabranoga zadarskoga nadbiskupa a pogotovo “Odredbom o slavlju Uskrsnoga bdijenja” nadbiskupa Barišića, iz 2001. godine, splitski neokatekumeni ponovno organiziraju Vazmeni desant na Zadar. Naime i ove godine, kao i brojnih prethodnih splitski će neokatekumeni zbog zabrane održavanja Vazmenoga bdijenja odvojeno od ostatka župne zajednice, koju im je 2001. godine dao nadbiskup Barišić, u iznimno velikome broju pohoditi Zadar ne bi li u jedinome zajedništvu koje oni poznaju (naravno, riječ je isključivo o zajedništvu sa drugim neokatekumenskim zajednicama!!!)kako lijepo kaza jedan od katehista iz župe sv. Petra u Splitu: “pokazali novome biskupu s kime ima posla”!
Zaboravih napomenuti da u prilog ovoj tvrdnji ide i činjenica da su lani neokatekumenske zajednice iz Splita izvršile desant ne samo na Zadar nego i Makarsku, Livno i Dubrovnik sa čime je novi nadbiskup, vjerujem vrlo dobro upoznat. Stoga ovogodišnja koncentracija neokatekumenskih zajednica u Zadru doista ima dvostruku ulogu;
1.)pokazati “snagu” i brojnost zajednica koje, opet citiram katehista iz župe sv. Petra: “biskup može iskoristiti za sebe ili protiv sebe, o njemu ovisi”
2.)još jednom pokazati veliku neposlušnost nadbiskupu Barišiću
Mir s Tobom biskupe!
???????
Zašto si toliko začuđen Ivane? Pa nije ovo ništa novo i nepoznato. Neposlušnost nadbiskupu koji ne odgovara profilu neokatekumenima podložnih biskupa i pokušaj utjecanja na odluke i stav drugoga nadbiskupa. Doista, ništa novo.
???????? i dalje. Uopce se ne razumije ovaj komentar. Tko je komu neposlusan i tko na koga i kako zeli utjecati. Neokatekumeni na biskupa ili biskup na neokatekumene; ti na biskupa ili biskup na tebe; ti na neokatekumene ili neokatekumeni na tebe.
Tvoje dobro poznavanje retorike ne izvlači te u ovome slučaju. Vrlo dobro znaš o čemu je riječ, no nadahnut kikavskom retorikom proizašlom iz površnoga i fragmentarnoga poznavanja ne samo teologije nego i svih drugih stvarnosti, koristiš pravu neokatekumensku logiku obrane – kada si napadnut a nemaš argumenata za obranu, unesi što više zabune.
No, da ti ipak razjasnim ono što ti je nejasno:
1.) Splitski neokatekumeni neposlušni su nadbiskupu Barišiću unatoč svim njegovim naporima da s njima uspostavi zajedništvo. Neposlušni su i svi oni zadarski svećenici koji znaju za desant splitskih neokatekumenskih zajednica ali ga i dalje odobravaju, izravno ili barem prešutno.
1.2.)Splitski i zadarski neokatekumeni žele utjecati na novoga zadarskoga nadbiskupa.
1.3.)Način na koji žele utjecati mi je iskreno nepoznanica, možda brojnošću, ali ipak nisam siguran, pa bolje upitaj svoju braću iz starijih zajednica župe sv. Petra u Splitu, oni su u tome kompetentniji od mene.
2.) Doista neokatekumeni žele utjecati na biskupa, kako točno ne znam, možda ucjenama i prijetnjama. Ali i biskup želi utjecati na njih i dovesti u red stvari koje nisu ispravne.
2.2)Ja na biskupa mogu utjecati jedino što se tiče neokatekumena, ali i to je neznatno. Biskup na mene može utjecati onoliko koliko mu to dozvolim.
2.3)Na neokatekumene očito ne mogu puno utjecati, ne mogu “ispravljati krive Drine” kad to za rukom ne polazi ni biskupima, kardinalima i papama. Neokatekumeni mogu na mene utjecati jedino tako da se još više angažiram ukazujući im na njihove pogrješke.
??????? I dalje mi nista nije jasno. Problem je sto ne stavljas subjekt i objekt gdje im je mjesto pa je malo tesko razumijeti tko koga kada i kojom prigodom slusa/ne slusa; na koga se i zasto utjece/ne utjece. Ajde, molim te, daj ispocetka, ali pazi na red rijeci u recenici i na interpunkciju.
ivane, iz aviona je vidljivo da izbjegavaš odgovor jer si doveden pred zid. Zar misliš da itko vjeruje da su ti gramatičke greške razlog da ne odgovoriš na pitanje?? samo potvrđuješ ono što je, čini mi se, opće poznato: ne trpite nikakvu kritiku. A nedostatak samokritičnosti početak je kraja. U bilo čemu!
?????? nova nejasnoca. Tko ne trpi kritiku, od koga i zbog cega? Sto je to opce poznato? Ja sam jedan ( jednina) a ti upotrebljavas mnozinu (vi). Ajde i ti pajo, iz pocetka, ali pazi da ti subjekt bude jasano naglasen i rod imenica. Inace opet nista ne razumijem.
Vidiš Ivane, čitajući tvoje komentare (odnosno pokušaje izbjegavanja odgovora), sve više shvaćam zbog čega su nastale ovakve stranice. Izgleda da samo argumenti bez ispravno postavljenog subjekta i predikata mogu ljudima dati neke informacije o neo-putu. Tvoji (vaši, neokatekumenski) argumenti, s ispravno upotrebljenim subjektom, rodom imenica (a ako baš hoćeš “vi” je zamjenica a ne imenica) , izgleda da nikad ne će izići na vidjelo. Osim ako, kako si par puta već spomenuo, ti ništa ne shvaćaš.
Čekaj Ivane, pokušat ću još jednom objasniti, ali jedinim jezikom kojega vi neokatekumeni razumijete, to bi dakle išlo ovako:
Evo, braćo, evo imamo jednu riječ, poslušajte dobro tu jednu riječ. Evo dobili smo evo, jednu veliku milost. Evo braćo javio nam se Kiko, on želi, evo Gospodin želi od vas braćo, da idete u Zadar na Pashu, da evo svi idete. Evo braćo jedna milost, jedna riječ sa kojom se biskup evo i ne slaže, ali braćo molimo Gospodina da ga evo obrati, da i on dođe na put da dobije milosti, evo braćo.
Ovo bi Ivane trebao razumijeti preformulirao sam sve, u kikavskome duhu, nama ostalima je ovakav tekst zbunjujuć i nejasan ali vama je zasigurno tu sve jasno.
Blagoslovljen i sretan Uskrs svima.
USKRSNU GOSPODIN DOISTA!
Zbor podrugljivaca. 🙁
“A komu da prispodobim ovaj naraštaj? Nalik je djeci što sjede na trgovima pa jedni drugima dovikuju:
‘Zasvirasmo vam i ne zaigraste,
zakukasmo i ne zaplakaste.'”
“Doista, dođe Ivan. Nije jeo ni pio, a govori se: ‘Đavla ima.’ 19Dođe Sin Čovječji koji jede i pije, a govori se: ‘Gle, izjelice i vinopije, prijatelja carinika i grešnika!’ Ali opravda se Mudrost djelima svojim.” (Mt 11, 16-19)
Ne ćete još dugo bdijeti odvojeni, dragi neosi. Zamislite što će vam se dogoditi: morat ćete s “običnim” pukom u posvećenim crkvama slaviti uskrsno bdijenje na posvećenim oltarima. Užas!!!
Mihaele, svaka ti čast, konačno je Ivan (i još netko) shvatio o čemu pišeš
Ove godine Uskrsno bdijenje neokatekumenskih zajednica iz župe Sv. Petra u Splitu, njih nekoliko, održalo se u mjestu Sv. Petar izmađu Biograda na moru i Zadra, ne u crkvi, niti prostorijama crkve, nego u ugostiteljskom prostoru. Bdijenje je započelo u pola noći, a završilo pred svitanje. Zašto su se ove godine neokatekumeni odlučili baš na Zadarsko područje, znaju samo oni. Možda je to da donesu Duha na to područje jer kao da su zamislili da ga sada tamo fali, radi svega što se u Zadru događalo prednodne godine.
Zašto se nije održalo u crkvi, možda jer ih se tamo ne želi primiti??
Neokatekumeni neće odustati od svojih tako reči običaja, pravila igre.
Zbog izrazite upornosti i uvjerenosti da je njihov put pravi put, možda bi ih se trebalo promatrati s oprezom. Jer samo Bog zna što je u njihovim glavama, sigurni smo samo da su nezaustavljivi-tim više što je Papa dao odobrene da djeluju, pa se nitko u Crkvi ne usuđuje protivit provođenju njihovih zamisli.
Kako tko gleda, ali nije li slavljenje Uskrsnog bdijenja u ugostiteljskom prostoru a ne u crkvi već dovoljnjo reklo čovjeku koji je barem prosječne inteligencije, a ja sam uvjerena da bi i nazadniji nešto iz toga izvukli.
Informacije je moguće provjeriti, istinite su.