Nek’ se sad neki biskup usudi nešto reći protiv neokatekumena ili ih, ne daj Bože, zabraniti u svojoj biskupiji
17.01.2011 | 19:35 | IKA V – 128375/1
Papa primio u audijenciji začetnike i članove Neokatekumenskog puta
Vatikan, (IKA) – Papa Benedikt XVI. primio je 17. siječnja u dvorani Pavao VI. u Vatikanu začetnike Neokatekumenskoga puta Kika Arguella, Carmen Hernandez i o. Maria Pezzija, te putujuće skupine odgovorne za Neokatekumenski put u više od 120 država. S njima je bilo 78 rektora sjemeništa Redempotoris Mater, mnogi svećenici i sjemeništarci, misionarske obitelji i misionarske zajednice te vjeroučitelji iz Rima i cijele pokrajine Lazio.
Sveti Otac je rekao, kako prenosi Hrvatski program Radio Vatikana, da Neokatekumenski put više od četrdeset godina pridonosi oživljavanju i učvršćivanju kršćanske inicijacije po župama i biskupijama, pogodujući postupnom i korijenskom otkrivanju bogatstava krštenja, pomažući da se kuša božanski život započet Gospodinovim utjelovljenjem. Neokatekumenski put je Božji dar Crkvi, na raspolaganju je biskupa za kršćansku inicijaciju i trajni odgoj u vjeri, kazao je Benedikt XVI. dodajući da će on, kao što je govorio sluga Božji papa Pavao VI. “moći u današnjim kršćanskim zajednicama obnoviti zrelost i produbljivanje, što se u prvoj Crkvi ostvarivalo u razdoblju pripreme za krštenje”.
Podsjećajući na konačno odobravanje Statuta Neokatekumenskog puta, Papa je istaknuo da je prošlih dana odobren i Katehetski direktorij. Crkva je u Neokatekumenskom putu prepoznala poseban dar Duha Svetoga koji se uključuje u sklad crkvenoga tijela. Potičem vas da u tome duhu uvijek težite dubljem zajedništvu s pastirima i svim sastavnicama partikularnih Crkvi. Bratsko je zajedništvo među Isusovim učenicima najveće svjedočanstvo imenu Isusa Krista, istaknuo je Benedikt XVI.
Izražavajući zadovoljstvo što danas može poslati u misije više od dvjesto novih obitelji u razne dijelove svijeta, potaknuo ih je da njihova vjera, koju su primili na dar, bude ljudima putokaz prema nebu. Papa je također izrazio zadovoljstvo što će poslati 13 novih skupina “missiones ad gentes” u sekularizirane sredine raznih država i u krajeve kamo još nije dospjela Kristova poruka. Papa im je poželio da uvijek sa sobom osjećaju nazočnost uskrslog Gospodina, potporu brojne braće kao i Papine molitve.
Pozdravljajući rektore sjemeništa, brojne svećenike i sjemeništarce, rekao je da su oni poseban i rječit znak plodova dobra koji se rađaju iz otkrivanja milosti vlastitoga krštenja. Obraćajući se pak gradskim i pokrajinskim skupinama, potaknuo ih je da svoje moguće patnje pridruže Kristovu trpljenu na križu i njegovoj želji da se dođe do mnoge braće udaljene od vjere i istine, kako bi ih se privelo Očevoj kući, kazao je Benedikt XVI. dodajući da se poslanje Crkve ne može smatrati nečim sporednim u životu Crkve. Cijeli je Božji narod misionarski, a po krštenju su svi kršćani obvezni naviještati evanđelje, zaključio je Benedikt XVI.
+!
Napokon je odobren i “Katehetski direktorij”,
pa se može usporediti s onim, što se uistinu naučava na katehezama.
Želja tvorca ovog projekta (“n.p.”) je kržljanje sv. Vjere u pojedincima
kako se ne bi srčano trudili na putu k svetosti,
te da takvog srca primaju na ruke Presvetoga.
Svaki biskup je dužan u svojoj biskupiji čuvati sv. Vjeru od zabluda i krivovjerja (svećenika, redovnika, udruga vjernika,…).
– Svaki pojedinac (laik, svećenik, biskup) može vjerovati u Dobroga,
ali je važnije,
ljubi li Ga?
– Ako Ga ljubi, koliko Ga ljubi?
A kakve veze ima naslov sa tekstom?
Bravo za Papu!!!!
@utopija – jedno sestrinsko upozorenje: sudit ce vam se kako budete sudili. pax!
Ako je ovo katolicki portal onda je naslov ovog teksta sve samo ne katolički za one koji imaju barem malo katoličku savjest
To nema veze s cinjenicom da se u teksto osvrce na Neokatekumenski put. Moglo se raditi i o bilo cemu drugome i ili o bilo kome tko djeluje u Katoličkoj Crkvi. Zbunjujete ljude dragi moji.
+!
Ne smatram nijednog čovjeka gorim od sebe.
“Ja” sam nevažan.
Očeva Volja je bitna.
Ovdje se ne radi o osuđivanju neke osobe, nego o djelima i plodovima.
Sve će se jednom doznati.
Ipak, dužni smo prepoznavati opasnosti.
Volim sve stvoreno i sva stvorenja, pa tako i čovjekomrsca,
ali ne želim podržavati zlo, tj. odričem se čovjekomrsca.
To što “perem noge” (ljubiti/opraštati) Judi i “prerušenim vukovima”
ne znači, da odobravam njihov čin,
nego sam dužan sve ljubiti, jer je naš Otac – Ljubav.
Ne raduje me zlo, zablude, krivovjerja, omalovažavanje svetih Otajstava,
ali to ne znači,
da ne ljubim zavoditelje i podrugivače.
No, ne želim sjediti u zboru podrugljivaca.
Nijedna sablazan ne može pomutiti sv. Mir u svetoj duši,
koja ljubi i spoznaje Ljubav.
– Tko je kao Bog?!
Ako netko čini zlo i nije toga svjestan,
to ne znači, da nema posljedica.
Od nas se traži – nutarnja iskrenost srca,
kao kod raskajanog razbojnika – “velikog kriminalca”,
kojem je sv. Milosrđe odmah otvorilo vrata Raja na iskreno priznanje
i pokajanje.
Bio bih velika budaletina,
kada bih pored tolikog Milosrđa upropastio svoju dušu.
– Zašto ne biti srčano silovit u ljubljenju Ljubavi i svih stvorenja?
Sve se svodi na pitanje:
– Petre (I., A., B., L., M.,…), ljubiš li me?
Dakle:
– Ako Ga ljubim, kakve plodove donosim?
Zaključak/pitanje:
– Trebaju li biskupi promatrati i analizirati plodove vjernika (laika, svećenika, biskupa, crkvenih udruga,…) i donositi odgovarajuće odluke
ili ne trebaju ništa poduzimati niti razmišljati o konkretnim plodovima?
Analiza – sud – odluka.
Naš Otac zna sve i svačije srce.
On je odgovoran za sve.
Ne spašava svećenika ili biskupa niti svećeništvo niti biskupstvo.
Dapače, to će im još više otežavati ulaz u sveto Kraljevstvo.
Ne spašava vjernika pripadanje katoličanstvu.
Biskupi zbog “svoje ljudskosti” mogu donositi loše plodove
i ustručavati se donositi dostojne i pravedne odluke postojanog duha.
Odveć “ljudskost” vlada laicima, svećenicima i biskupima.
To nije ništa neobično, jer je tako radio i sv. Petar.
mi smo neosi najaci smo najaci
Glede “jačine” neosa – koliko su “jake” župe u kojima djelujete?
Već sam jednom postavila pitanje, ali odgovora nema – prema statutu, čl. 22, st. 1. = NZ, nakon što je završila put ponovnog otkrivanja kršćanske inicijacije, ulazi u proces permanentnog odgoja vjere: ustrajavajući u tjednom slavlju Riječi, NEDJELJNOJ EUHARISTIJI i bratskom zajedništvu, AKTIVNO UKLJUČENA u pastoral ŽUPNE ZAJEDNICE…
Kako sam jako aktivna u svojoj ŽZ, ne vidjeh još ovo napisano velikim slovima. Za sada vidim suprotno.
Koliko je godina potrebno da jedan neos “ojača” i uključi se aktivno u župnu zajednicu?
“Želja tvorca ovog projekta (“n.p.”) je kržljanje sv. Vjere u pojedincima
kako se ne bi srčano trudili na putu k svetosti,
te da takvog srca primaju na ruke Presvetoga.”
vidiš, ja imam drugo iskustvo…
prvi svećenik koji mi je (običnom vjerniku neuključenome u n.p.) naglasio težinu pričesti u nedostojnom stanju (i opomenuo me da to ne činim) bio je jedan koji je s neokatekumenskog puta.
a otkud tebe ti “zaključci” ne znam…
nadam se da to nije samo plod tvog srca…
(ocrnjivanje, ocrnjivanje, ocrnjivanje)
+!
“Želja tvorca ovog projekta”, a ne svih članova neokatekumenskog puta.
Dakle, tvorac je u pitanju ili drugim riječima – autor.
Na 1. konvivenciji se unosi uskrsna svijeća (bila je bez posvećenih grumena tamjana) i pjeva se na intonaciju gitariste “Svjetlo Kristovo”
od višeg tona pa nižeg i još nižeg,
dok je u tradiciji Crkve,
da se pjeva od nižeg pa sve prema višem i upaljuju se sve više svjetala.
Kada sam pitao svećenika poslije zašto je to tako pjevao,
on se izmotavao, da ima problema s tercama, pa grlo.
No, gitarista je davao cijelo vrijeme intonaciju.
Kada sam istom svećeniku rekao, da ne ću biti na sv. Misi,
rekao mi je da to kažem katehisti i vratio sam se u malu dvoranu,
a vidio sam svećenika, da se vratio za mnom i da je došao do vrata
i gledao nas dvojicu i kako sam rekao ono što mu imam reći.
Prije nego što ću doći na 1. konvivenciju sam htio obaviti razgovor sa župnikom, ali je bio otvorio vrata ovaj svećenik,
jer je župnik bio zauzet,
te sam rekao tom svećeniku ono što mi je na srcu i što mislim o “putu”,
kao i neke zablude u katehezama.
Prvo što me je bocnulo u srce je izjava,
da grijehom ne možemo povrijediti Boga.
Kasnije su dolazile i druge, pa sam se počeo detaljnije zanimati o tom “putu”.
Inače, taj svećenik je upoznao Crkvu kao odrasla zrela osoba,
tj. kada je došao na “neokatekumenske kateheze”.
Taj svećenik i ostali katehisti i neki dugogodišnji neokatekumeni
me znaju, pa ako samo jedan kaže kako nekoga omalovažavam ili ne pozdravljam,
onda sam stvarno ništarija.
Ne želim, da itko propadne i upropasti svoju dušu
niti da netko omalovažava sv. Žrtvu Jaganjca Božjega.
– Što mi vrijedi pokupiti bolna svjedočanstva osoba,
koje su napustile “put”poslije višegodišnjeg razdoblja
i zbog nekih konkretnih činjenica,
ako biskup ne želi uopće analizirati plodove “puta”?
Tihomir
Tihomire, pa ne očekuješ valjda da će biskup proglasiti “izvanredno stanje” jer se ne pjeva kao u posljednjih 45 godina, nego drukčije??
Uostalom, znaš li da je prošlo mnogo vremena za dobivanje (OD PAPE) trajnog Statuta? Baš kao što se i inače odlučuje kod takvih stvari.
Sasvim je legalno (i poželjno) da postoje vjernici (ako to doista i jesu) koji se brinu za RKC, ali ovo što ti radiš je ocrnjivanje u svrhu ocrnjivanja.
Sada, kad je N.P. službeno priznata stvarnost Crkve, tebi je dužnost to poštivati, no, dužnost ti je ukazivati na nepravilnosti na koje možda nailaziš.
Naravno, ocrnjivanje nije jedan od primjerenih načina, već je to ukazivanje na moguće nepravilnosti kod nadležnog biskupa (ili eventualno neka viša razina).
ps: jasno da ono što se “događa” u japanu nije potrebno ni spominjati, ako IMAŠ dokaze koji upućuju na neusklađenost Neokatekumenskog Pokreta s RKC.
+!
Pa ako ocrnjujem u svrhu ocrnjivanja i tako “ubijam” subraću,
onda mi dopusti, da “ubijam”.
– Zar se ne uči tako u “neokatekumenskim katehezama”?
Dopustiti, da te brat “ubije”.
““Želja tvorca ovog projekta”, a ne svih članova neokatekumenskog puta”
– a gdje se je taj svećenik formirao nego u sjemeništu kojeg je taj “osnivač” pokrenuo??
vidio sam da ni ta sjemeništa nisi propustio ocrniti..
jer imaju mnogo novih bogoslova???
+!
Jedan bogoslov iz sjemeništa “Redemptoris Mater” je došao pred izloženo sv. Tijelo Isusovo (cjelodnevno klanjanje) malo prije svećenika u – 1. klupu i sjeo.
Kad je svećenik ušao kako bi blagoslovio puk, koji je počeo pjevati,
bogoslov je ustao i stavio ruke na – leđa, dok su drugi klečali.
– Zašto u 1. klupu?
– Zašto ruke na leđima?
Svećenik na dan sv. Antuna Padovanskoga u subotnje jutro
za vrijeme sv. Mise pričešćuje vjernike, kojih je bilo više nego inače.
Svećenik poslije časne sestre pričešćuje vjernicu,
kojoj nešto šapuće.
Ova poručuje nešto časnoj sestri, koja odlazi do sakristije.
Pred kraj pričešćivanja se čuje skupljanje milostinje.
– Zar se u najsvećaniji trenutak za vjernika,
kada se treba sabrati za Kralja nad kraljevima,
misli na skupljanje novca?
Nikoga ne osuđujem, ali se po plodovima može prepoznati stablo.
Po plodovima možemo i “vukove u ovčjem odijelu” prepoznati.
– Misliš li, da sam ja “vuk u ovčjem odijelu”?
– Jesi li kada prepoznao “vuka u ovčjem odijelu”?
– Ako jesi, kako si ga prepoznao?
– Je li ti poznat pojam: ‘dopustiti, da te subrat “ubije”‘?
Pa ako si katolik nastojat ću spriječiti da ne “ubijaš” RKC. Za tvoje dobro i za dobro ljudi koji su potrebni Božje blizine.
Ukoliko nisi katolik i nije ti stalo do RKC to na ovoj stranici mora biti vidljivo naglašen, da ne bunimo ljude bezveze… (ovu mogućnost otvaram jer ni u jednom članku ili tvom postu nisam vidio link na papine izjave o N.P. ili na neke službene dokumente RKC koji priznaju N.P.)
-možda ti “Ecclesiu” shvaćaš drukčije.
-zašto ne u 1. klupu?
-zašto ne ruke na leđa?
možda mi je promakao neki službeni dokument Crkve ili u KKC nešto o tome piše.
no, piše nešto o stavu SRCA a ne o vanjskim znacima.(koje ne znam kako si uspio primjetiti ako si bio potpuno sa svojim Gospodinom u klanjanju, ja takve stvari tada ne uspijem vidjeti)
Tihomire, cjediš komarca a gutaš devu…
+!
Komentar komentara
1. Dokumenti su svima dostupni.
2. Sve se događa s razlogom. Inače, u crkvi za vrijeme sv. Mise ili drugih obreda,
više imam zatvorene oči, nego otvorene.
Kad sam otvorio oči i vidio bogoslova kako dolazi u 1. klupu,
bilo mi je drago, što je uopće došao.
No, ne ću ga osuditi niti osuđivati,
pa da i psuje Boga i da sa sv. Tijelom Kristovim radi što mu drago.
Nema kod mene osude ni za jedno stvorenje
niti ijedno stvorenje smatram lošijim od sebe.
Tihomire, trebao si onda napisati da ti je drago da si vidio da neokatekumenski svećenik dolazi na klanjanje i po mogućnosti ispričati se za ocrnjivanje tih svećenika i iznošenja neistina da ne poštuju Krista u oltarskom Sakramentu.
a ne napisati: “Zašto u 1. klupu?”
probaj češće otvarati oči.. možda vidiš i sebe i svoju neposlušnost papi jednom.
+!
Ljubljeni brate,
Poželjno je biti pedantan u svemu, pa i u čitanju nečijih riječi,
ako se već ne može ili ne želi shvatiti duh tih riječi,
te iz kakvog srca su pisane.
Dok ovo pišem (ali i inače), slušam na računalu srcu ugodne vjerske pjesme
(nisu uvijek gregorijanski napjevi), jer mi je srce radosno.
Nadam se, ako Bog da, da ti više ne ću pisati.
Hvala ti na svim savjetima i za brigu prema mojoj osobi!
Svako dobro Tihomire!
Drago mi je da ti je srce radosno. (iako to nije uvjet spasenja ni pokazatelj sveosti)
Nadam se i ja da neće biti potrebe da si više pišemo.
To činim jedino jer mi je jedna od najgorih stvari kad netko ocrnjuje stvari u RKC. Pa tako znam one koji smatraju da je karizmatski pokret užasan i protestanski, koji smatraju da je Zlatko Sudac “glumac”, da je Zvjezdan Linić bezveze, da biskupi gramze za novcem i kradu, itd. tako čujem i vas koji smatrate da su neokatekumeni loši.
Takva ocrnjivanja ne volim.
Pozdrav!
+!
Meni ne smeta niti me žaloste bilokakva ocrnjivanja laika, svećenika i biskupa.
Ni bl. nadbiskupa Stepinca, ni Majke Tereze, ni Pape Pia XII,
ni vlč. Zlatka, ni fra Zvjezdana, ni …
No, veoma me žaloste radnje, koje nanose goleme štetne i zle posljedice
dušama bez obzira i da nisu vjernici,
a osobito jer je direktno vezano za sv. Otajstva.
Teško mi je bilo gledati osobe, koje prihvaćaju “put”,
a i sam činjenica, da je prisutan u cijelom svijetu, je žalosna.
No, naš Otac je odgovoran za sve i svakoga.
– Tko je kao Bog?!
Nikodemu nije objašnjavano ništa nebesko, jer nije znao ni zemaljsko,
a učitelj je bio u Izraelu.
Miris ruže se ne može nekome riječima objasniti, iako se može objašnjavati.
Ako želiš (bilotko), možeš mi pisati E-mailom:
tihomir.kraljevic@pu.t-com.hr
P.S.
Isusa ne izdaje poljupcem onaj, koji Ga ne zna, nego onaj, koji Ga zna.
Neslužbeno za tamošnje medije ( jedna kamera je ostala upaljena i nastavila snimati ) nakon susreta s papom..
“NP je najveće zlo koje je moglo zadesiti čovječanstvo.”
Benedikt XVI