Jedinstvo među katolicima?!
Podjele su među nama, ali također i među zajednicama: evangelički kršćani, pravoslavni kršćani, katolički kršćani, zašto smo podijeljeni? Moramo težiti za jedinstvom. Reći ću vam nešto: danas, prije nego što sam napustio kuću, proveo sam četrdeset minuta, manje-više, pola sata, s jednim evangeličkim pastorom i molili smo zajedno i tražili jedinstvo. No, mi moramo zajedno moliti kao katolici i također i s drugim kršćanima, moliti da nam Gospodin daruje jedinstvo, jedinstvo među nama. Kako možemo postići jedinstvo među kršćanima ako mi katolici nismo kadri postići jedinstvo među nama? Jedinstvo unutar naših obitelji? Koliko je mnogo obitelji posvađeno i podijeljeno! Tražite jedinstvo, jedinstvo koje čini Crkvu. Jedinstvo dolazi od Isusa Krista. On nam šalje Duh Svetoga kako bi stvorio jedinstvo.
Papa Franjo
Opća audijencija
19. 6. 2013.
Bogu hvala na ovom postu i bogu havala na ovom Papi.
Ono što ja vidim zaista izvana i samo izvana, je to da neosi moraju puno vaditi paragrafe i kad god netko nešto primijeti, oni će izvaditi neki paragraf u kojem Papa baš to odobrio. Stalno su potrebne nekakva pisana odobrenja za nešto što nije uobičajeno i prihvatljivo svakom običnom katoliku. Nisam to nigdje drugdje primjetila. Svaki pokret imaju svoju posebnost po čemu se on onda uklapa u Crkvu unutar koje je i nastao. To mi je normalno. Neosi pak silom ozakonjuju svoje posebnosti koje se ne uklapaju u Crkvu i zato nastaju silne priče koje nanose štetu i Crkvi i samom pokretu. Stječe se dojam da neosi žele biti Crkva unutar Crkve. Evo samo mali primjer za to: Gore u jednom upisu netko je napisao da su neosi nedavno propovijedajući po trgovima, propovijedali Neokatekumenski put. Sad si zamisli kakvi će biti odjeci kad se ta priča proširi. Neosi će se od toga braniti, jer oni propovijedaju Evanđelje, jer je njihov program jednak evanđelju, a drugi će reći oni su vrbovali ljude da im se broj članova poveća? Žalim, ali takve su priče moguće i već se čuju.
. Ja sam navaljivao da me se zovne na Misu i nikako me prijatelji neosi nisu htjeli dovest – uvijek bilo da moraju pitati katehetu, da nije baš poželjno, da se to treba najaviti, da ovo da ono. I htio sam u dobroj namjeri otići, da razbijem predrasude, da se uvijerim da to nije uopće tako strašno kako pričaju, da su to obični katolici. No, predrasude i stereotipi i glasine ne kruže bez veze i nisu sve bez utemeljenja.
Tom elitizmu sam svjedočio kada sam posjetio navještanje na trgovima. Nisam mogao vjerovati koliko se navješta Neokatumenski put kao gotovo jedini Put u Crkvi i jedini koji zapravo predstavlja pravu narav Crkve.
Nemam ja ništa protiv neosa jednostavno neke mi stvari nisu jasne, neke su mi kontradiktorne, neke su mi čudne i neke mi graniče sa katoličkim, neke su mi presektaške. Imam prijatelja neosa nekoliko i s njima otvoreno o ovakim stvarima govorim i to su vrlo iskreni i odlični vjernici, puno iznad običnog prosjeka. Ali i oni su svjesni nekih problema.
Imam prijatelja bivših neosa i koji isto imaju negativna i pozitivna iskustva i prepričavali su mi iskustva bivših katehista. Nekima je najveći problem Kiko-latrija.
Bojim se da mogu povezati poticajni napis Jedinstvo među katolicima?! i upis 2. Razlike među osobama dopuštaju različita “čitanja” i tumačenja.
No, na temelju onoga “što vidim izvana i samo izvana” možemo li pomoći sebi i drugima?
“Neosi, (veljda neokatekumeni) silom ozakonjuju svoje posebnosti koje se ne uklapaju u Crkvu i zato nastaju silne priče koje nanose štetu i Crkvi i samom pokretu.”
Koje su to posebnosti neokatekumena koje se ne uklapaju u Crkvu i kojom se silom služe pri tome?
Konkretna pitanja dala bi i konkretne odgovore.
Od jedne pretpostavke: “…da su neosi nedavno propovjedajući po trgovima, propovijedali Neokatekumenski put…” stvara se zaključak o vrbovanju (rječnik koji pripadu UDB-i) i da je njihov “program” jednak evanđelju.
Navještanje Radosne vjesti onima izvana i onima unutra je služba koju se može prihatiti ili odbiti. Živjeti ili glumiti. I ne samo na trgovima.
A priče?
Glas Koncila br.25 od 21. lipnja 2013. godine
“…po rukama porečkog i pulskog biskupa Dražena Klutleše svečenički su red primili četiri kandidata iz pulskog Biskupskog misijskog sjemeništa “Redempotoris mater”…”
“Pulsko neokatekumensko sjemenište “Redemptoris mater osnovano je 1991 i s istim ređenicima ukupno je dalo 59 svećenika…..”
Velik je Gospodine, zar ne?
Jao, vi neosi koji se ne usudite misliti svojom glavom barem malo i uočiti nepravilnosti i nelogičnosti u Crkvi. Ako je Crkva nešto prihvatila, ne znači da je to automatski nepogrešivo, dobro i sveto i sveta krava u koju se ne smije dirnuti. Pa koliko je jadni kardinal Arinze uložio živaca i truda da barem malo uvede reda u Kikov nered, pa da bi mu “sveta” Karmen obrusila, šta se on ima (kardinal) petljati u njihovu liturgiju i njihov put…jel to poslušnost?tko tu stvara podjele?
Ide mi na živce to da se uporno ostaje slijep, nijem i gluh i pravljenje da je u Crkvi sve u redu, da postoje tu i tamo neke problematične grupice (tradicionalsti), a sve je drugo super, lijepo i itd…. Crkva je u dubokim problemima na svim područjima i u svakom dijelu svijeta.
Pokušat ću prevesti ovaj tekst svojim običnim govorom. Svi živimo od Svete Mise. Dođem do mjesta gdje Neokatekumenski put ima Svetu Misu i netko mi vrlo obazrivo i ljubazno kaže kako ovdje ne mogu prisustvovati Svetoj Misi jer je ta Sveta Misa specifična i na njoj ja ne mogu biti, jer ne bih mogla razumjeti ono što se na toj Svetoj Misi događa.jel to jedinstvo? jel to moja Katolička Crkva ili nešto posve drugo?
…..dođem do mjesta gdje Neokatekumenski put ima Svetu Misu……
?
Tko živi od Svete Mise neće čekati da se odsluže sve mise toga dana da bi prisustvovao euharistiji sutrašnjega dana.
Na euharistije nedjelje lako će stići ( ima ih barem pet) i neće biti u neprilikama.
Možda je ipak nešto drugo po srijedi?
Možda?
A na pitanje: Je li to moja Katolička crkva ? odgovor nije dvojben. Da to je
bogatstvo Katoličke crkve, potvrđeno od brojnih biskupa u čijim biskupijama Put donosi brojne plodove.
U ostalom. Nakon kateheza se ne mora uči u zajednicu.
Osobno čuješ, osobno donosiš odluku.
Što je još važnije. U svakom trenutku slobodan si sići s P/puta.
. Mislim da su dugodišnja iskusta bivših neosa i bivših katehista neosa dovoljna da taj put stavim pod upitnik.
zakaj ne komentiraš ovu izjavu “svete karmen”za kardinala arinzea?
Želim započeti jednim dobro nam poznatim tekstom iz Djela apostolskih: obraćenju Savla, koji će se kasnije zvati Pavao, jedan od najvećih vjerovjesnika (usp. Dj 9, 4-5). Savao je progonitelj kršćanâ, ali na putu za grad Damask iznenada ga je obasjala neka svjetlost te on pade na zemlju i začu jedan glas koji mu govori: “Savle, Savle, zašto me progoniš?”. On upita: “Tko si, Gospodine?”, a onaj glas odgovara: “Ja sam Isus kojega ti progoniš” (r. 3-5). To iskustvo svetoga Pavla nam govori koliko je duboko jedinstvo između nas kršćana i samoga Krista. Kada je Isus uzašao na nebo nije nas ostavio siročad, već je darom Duha Svetoga jedinstvo s njim postalo još snažnije i čvršće. U dogmatskoj konstituciji Lumen gentium Drugoga vatikanskog koncila se kaže da “dajući svoga Duha, On [Isus] od svoje braće, sazvane iz svih naroda, na mističan način uspostavlja kao svoje tijelo” (7).