Kikovi tabernakuli
piše Chuck White
Je li jedan od Kikovih dvoetažnih svetohraništa sagrađen u vašoj župi?
Premda katolici ne bi smjeli sumnjati da je Isus Krist prisutan među nama dok se naviješta evanđelje u liturgiji (KKK 1088), bi li bilo primjereno da se prostremo pred knjigom Evanđelja u znak štovanja? Naravno da ne bi. Mi častimo tu knjigu, ali ju ne štujemo.
Pogledajte onda te tabernakule u veličanstvenom sjedištu Neokatekumenskog puta, Domus Galilaeae, u Galileji i na drugim mjestima. Možete vidjeti da je svaki tabernakul dvokatan, s vječnim svjetlom na obje strane. U gornjem katu je pohranjen Evanđelistar, dok se u donjem katu nalazi Presveti Sakrament. Vrata tabernakula zatvaraju oba kata.
Ova slika uzeta je sa stranice http://neomerkaba.com/Wordpress/?lang=it, internet trgovine za neokatekumenske potrepštine.
Što je tu krivo?
Mi katolici štujemo Presveti Sakrament koji se čuva u tabernakulu, ali NE štujemo Bibliju. I dok je Isus “istinski, stvarno i supstancijalno” prisutan pod prilikama kruha i vina (KKK 1374 i dalje), On NIJE prisutan “pod prilikama papira i tinte” u Evanđelistaru. Umjesto toga, kao što smo prethodno rekli, On je prisutan u naviještaju evanđelja.
Službeno učenje Crkve naučava da je Kristova prisutnost u Euharistiji jedinstvena, a Kikovo zamagljivanje razlike između Kristovih različitih načina prisutnosti, ako nije heretičko, onda je duboko problematično iz ovog razloga: njegovi sljedbenici, pod utjecajem slike tih tabernakula mogu početi vjerovati da je Kristova prisutnost u Presvetom Sakramentu u svetohraništu jednako simbolička kao i Njegova prisutnost u Evanđelistaru koji se nalazi iznad njega.
Nitko ne štuje Bibliju, svatko tko se klanja ispred svetohraništa, klanja se Isusu Kristu prisutnom pod prilikama kruha i vina u svetohraništu (samo je to u svetohraništu). Biblija stoji iznad svetohraništa (ne u svetohraništu) jer je “riječ tijelom postala”. Isus Krist utjelovljena je riječ. Kad je Marija prihvatila riječ, navještenje anđela Gabriela, u njoj se utjelovio Isus Krist.
Leđa su okrenuta svetohraništu samo dok se Bibliju donese do ambona, za vrijeme molitve su svi okrenuti prema svetohraništu.
Nadam se da sam pojasnio